Lachen voor het goede doel

Standaard

Het is niet enkel de week van smaak maar ook de week van bloedserieus. Dat is een actie van (in dit geval de Leuvense) studentenverenigingen en het Rode Kruis om studenten te overtuigen om bloed te geven. Ze geven de donoren heelder zakken met cadeautjes en organiseren ’s avonds gratis activiteiten om de donoren nog eens te bedanken.

Bloed geven doet leven. Ja, ik weet dat. In principe ben ik ook keihard voorstander van delen wat je teveel/genoeg hebt maar ik durf niet… Ooit wilde ik echt eens bloed gaan geven samen met een vriendin maar die vriendin voelde zich zo slecht nadat ze bloed gegeven had, dat ik het op een lopen zette. 

Dus betaalde ik gewoon mijn inkomstticket en hielp op die manier het goede doel ook een piepklein beetje. Een avondje lachen voor het goede doel.

Improvisatietheater Préparée als voorprogramma, Thomas Smith als hoofdgerecht en Thomas Smith samen met de mensen van Préparée als dessertje.

’t Was de moeite. Straffe kerel die Thomas, een uur aan een stuk grappig wezen en hij zuigt die mopjes gewoon uit zijn duim. Situatiehumor. Af en toe wel op de kap van het publiek. Ik snap ook volledig waarom zijn volgende show “Chaos” heet. Maar goed gelachen, absoluut. Ook met het improteam. Ik zou zelfs bijna zeggen dat ze gerust wat bloed mogen aftappen de volgende keer dat ze zo’n avondje organiseren.

4 gedachtes over “Lachen voor het goede doel

  1. Sarah

    Ik heb ook altijd bloed gegeven, nu mag het natuurlijk even niet, maar elke bijdrage helpt. En dat doe trouwens helemaal geen pijn en je krijgt nog eens een hapje en een drankje achteraf 😉

Geef een reactie

