Chai latte en babypraat

Standaard

Volgens mijn pronostiek wordt volgende week mijn metekindje geboren. Hoog tijd dus om eens met de peter af te spreken. Als de toekomstige ouders plannetjes bedenken en geheimzinnig doen over naam en geslacht kunnen wij niet achterblijven. Jammer genoeg kan ik die plannen (nog) niet met jullie delen. *zwaait naar Lotje en Ward*

De mini mag gerust zijn, we zijn er helemaal klaar voor.

We komen precies goed overeen (twee veggies met een voorkeur voor thee en boeken), weten allebei evenveel over baby’s (niks) en als we ooit echt voor de mini moeten zorgen (Als in: constant, eeuwig en altijd) ziet hij het zitten om mee te verhuizen naar Nieuw-Zeeland. Dat is bij deze dus geregeld. We doen niet mee aan babytaal en vinden allebei dat de meter-en petervacature nogal vaag is (en dat we die dan maar zelf zullen invullen).

We zijn gelukkig ook complementair. Zo zal de mini van de peter kunnen leren hoe hij in zijn vingers moet knippen (want dat kan ik niet) en zal ik mij bezighouden met de praktische uitwerking van de topsecret plannen. (De peter is nogal een chaoot) Inclusief chocomousse, speciaal voor de toekomstige mama die dat negen maanden niet heeft mogen eten.

Ook onze voorwaarden om het peterschap te aanvaarden komen overeen. Geen naam die thuishoort in de familie Pfaff, geen ypsilontoestanden of namen die ook voor een hondje kunnen. Dat zal wel goedkomen… Als het een Lindsay wordt, spreek ik haar consequent aan met Lili.

We negeren even de mogelijke hypotheses waarom wij zijn uitgekozen om peter en meter te worden. (Om de chaotische peter een portie verantwoordelijkheidszin te bezorgen bijvoorbeeld) en gaan ervan uit dat de ouders gewoon hippe jonge peetouders willen die leuke dingen met de mini gaan ondernemen. De eerste uitstapjes doen we met z’n tweeën, dan kunnen we elkaars stommiteiten maskeren en kunnen de ouders gezellig van quality time doen.

Hij denkt dat het een jongetje wordt, ik hou het op een meisje. We zien binnenkort wel wie gelijk krijgt. ’t Staat in ieder geval al vast dat hij/zij behoorlijk crazy stuff mag verwachten. Crazy stuff maar vooral veel liefde uiteraard. En misschien wel een kortverhaal.

 

9 gedachtes over “Chai latte en babypraat

    • Om een meer berekende pronostiek te doen heb ik insideinfo nodig maar voorlopig ga ik voor 18 december. 11-12-13 zou wel een geweldig geboortedatum zijn en twee weekjes te vroeg is ook geen ramp.

      • tineborms

        De papa zegt ook 18/12 😉 Misschien hebben jullie allebei wel gelijk 🙂
        En die inside info: gewoon vragen hé! 🙂 Ik ben thuis nu, dus heb terug wat meer tijd voor andere dingen dan keihard werken…

  1. O, spannend zeg. Ik heb geen contact met de peter van mijn toekomstig metekind, maar ik weet wel dat die waarschijnlijk mijn vader zou kunnen zijn. Ik zie mijzelf dus een beetje als de jonge, hippe meter die voor leuke uitstapjes mag zorgen en de peter gaat volgens mij meer een grootvaderrol hebben. Ik ben benieuwd of het een meisje zal zijn bij jou. Ik heb sterk het gevoel dat mijn metekind een jongen zal zijn. Maar dat weet ik dus pas eind december.

Geef een reactie

