Over voetbal

Standaard

Ik hoorde vorige week op de radio dat je niet enkel door actief sporten kilo’s doet verdwijnen, ook de passieve sportliefhebber verbrandt calorieën bij zijn favoriete vrijetijdsbesteding. Tijd om dat even te checken dacht ik dus mij mezelf toen ik de mededeling kreeg dat ik tickets had gewonnen voor een match van OHL. Ik was eerst van plan ze cadeau te doen aan een voetballiefhebber en zelf de avond in de zetel door te brengen met een filmpje maar alles voor de wetenschap. Ik dus mee naar de voetbal. Met de voetballiefhebber, die vond dat ik een gratis ticket voor een voetbalmatch in eerste klasse niet mocht laten schieten.

Voor de sportieve analyse van OHL – KV Kortrijk verwijs ik jullie graag door naar sporza.be. Ik weet dat de match is geëindigd op 1-1 en dat ik achteraf in mijn hoofd zat met “Sweet Caroline O-O-O”. Daarom gewoon een lijstje over mijn voetbalbelevenis.

  • Frieten en voetbal gaan goed samen. Zeker in een puntzakje.
  • Ik had speciaal mijn sterkere bril aangedaan omdat ik dacht dat die mannetjes 2 cm groot gingen zijn op een gigantisch groot groen vlak maar eigenlijk stond ik dicht tegen het veld.
  • Ook de drie lagen kleren waren lichtjes overdreven. Ik was gekleed om een sneeuwstorm te trotseren.
  • De DJ van dienst speelde voor de match echte ‘botsautomuziek’, perfect om in de juiste stemming te komen. Jammer genoeg stopte die muziek toen de match begon. Anders kon je het fluitje van de scheidsrechter niet horen…
  • Meer dan de helft van de keren dat de scheidsrechter floot, wist ik absoluut niet waarom. (Maar de supporters rond mij hadden daar ook vaak klachten over dus dat lag misschien niet altijd aan mij.)
  • Dat een speler een gele kaart krijgt omdat hij zijn truitje uitdeed vond ik al helemaal niet nodig. Geef de vrouwen die naar het voetbal komen ook eens iets seg.
  • Ik zou sowieso niet graag scheidsrechter zijn. Het lijkt mij heel moeilijk om de supporters te vriend te houden.
  • Het was heel grappig om al de commentaren rond mij te horen. “De beste stuurlui…”
  • Ook grappig: ik dacht dat voetbal een nogal homofoob gebeuren was maar die mannen roepen in koor van “I love you Kenny”
  • Nog grappiger: voetballiefhebbers die mijn mening vragen over de match of over een al dan niet geslaagde actie op het veld.

Eindconclusie: Stel dat je van passief voetballen echt een maatje smaller wordt wil ik nog wel eens gaan. Het was een belevenis. Als ik nog eens een gratis ticket win…

3 gedachtes over “Over voetbal

  1. Hmm. Ik heb nog nooit begrepen wat er zo interessant is aan voetbal. Als je 22 honden op dat veld zet gaan ze ook achter de bal lopen. En het is waarschijnlijk nog meer entertainment dan dat mensen achter de bal lopen. Plus, je hoeft ze geen miljoenen euro’s te betalen om ze te laten “werken”.

Geef een reactie

