En een date als dessert

Standaard

Dit weekend stond er een soort van schoolreünie op het programma. Niet zo’n reünie waar iedereen van de hele school op uitgenodigd is om te komen stoefen over zijn bloeiende carrière en kroostrijk gezin maar een etentje met de mensen uit het eerste jaar Ham die ik wel wil terugzien. Het enige vervelende is dat die vriendengroep enkel uit duo’s bestaat. Annick en Christophe, Jane en David, Niels en Nathalie, etc

Toen Jane dus vroeg of ik iemand mee zou brengen en ik weeral “neen” moest antwoorden, zei ik “neen, maar regel gerust een date voor mij”.

Het leuke aan Jane is dat zij daar niet gewoon eens goed mee lacht maar dat ze ook effectief actie onderneemt. Vrijdagnamiddag kreeg ik dus een smsje. “Ik breng iemand mee. Hij heet M, 35 jaar. Sympathiek, sociaal … Het Antwerpse accent en de kale kop moet je erbij nemen”. Nu heb ik niks tegen een kale kop maar een Antwerps accent, daar was ik toch een beetje bang van. Gelukkig is M. geen echte Antwerpenaar maar een maneblusser (een inwoner van Mechelen) en bleek het nogal mee te vallen met dat accent.

Heel de avond was trouwens een meevaller. M. is een gentleman, was kwistig met complimentjes en lachte met mijn grapjes (Ik heb dan ook een geweldig gevoel voor humor). Ook het eten was heel lekker. Niet erg veel veggie op de kaart, maar ik gaf de keuken carte blanche en dat bleek een goed idee. De ravioli met bospaddestoelen was zo lekker dat ik mijn bord gewoon heb uitgelikt (met een stukje brood he, niet rechtstreeks met mijn tong) en de cheesecake/speculooscrumble met frambozencoulis was ook om over naar huis te schrijven.

Na het eten moesten mijn vriendjes ineens allemaal snel naar hun kids/verbouwingswerkzaamheden dus M. heeft mij netjes thuis afgeleverd. Ik was redelijk pompaf en zelf moest hij de dag erna om 7 uur uit zijn nest dus echt veel “datedate” was er niet meer aan. Ben zelf benieuwd hoe dit verhaaltje verdergaat.

8 gedachtes over “En een date als dessert

Geef een reactie

