De neveneffecten van een paar flessen wijn

Standaard

Laat ons zeggen dat het gisteren een redelijk beschonken avond was. Zo’n avondje met net te veel wijn (understatement) en erg vrolijk gezelschap (geen understatement). Het is grappig om te zien wat drank doet met mensen. Maar wat soms nog grappiger is, is de morning after.

Om de een of andere reden heb ik nog nooit een kater gehad. Of last van verschijnselen zoals totale amnesie en de bijbehorende schaamte.

Dat T. vanmorgen fluks om 9 uur uit bed sprong was de eerste verbazing van de dag. (We lagen namelijk pas na 4 uur in onze nest). Het werken in shiften heeft duidelijk de ochtendmens in haar wakker gemaakt. Zij had ook duidelijk geen kater. Haar geheugen had jammer genoeg meer last van de wijn.

Hilarische uitspraak nummer één (nadat ik haar geheugen wat had opgefrist): “Laten we heel deze avond maar snel vergeten” -Dat was voor haar duidelijk geen probleem-

Hilarische uitspraak nummer twee “Mijn auto is weg”. Je weet toch dat je die nog per se hebt willen verplaatsen gisterenavond? “Niet dus!”

Ik ben alleen een beetje moe. Logisch na minder dan vijf uur slaap lijkt mij.

2 gedachtes over “De neveneffecten van een paar flessen wijn

Geef een reactie

