Een handleiding bij het shoppen

Standaard

Shoppen is een vak apart. De ene keer lukt mij dat al beter dan de andere. Daarom was ik blij met de handleiding in het Nieuwsblad en testte die even uit.

Ik maakte effectief een lijstje met spullen die ik “nodig had” (Ik had zelfs een prentje van het horloge in kwestie op zak) en bedacht mij waar ik die spullen zou kunnen vinden. Ik hield kuis in mijn kleerkast en koos een shopvriendelijke outfit uit voor D-day. Los van de tips van het Nieuwsblad koos ik voor een dinsdagmiddag -lekker rustig- en bleef ik zoveel mogelijk weg van de rekken met de woorden “Nieuwe collectie – Geen korting” erboven.

Buit van soldendag nummer één. Voor mezelf: niks. Voor metekindje Marloes: een opbergbox voor haar knuffels met een lieveheersbeestjesmotief.
Buit van soldendag nummer twee. (De bewuste goed georganiseerde dinsdag) Een topje om onder een kleedje aan te doen dat anders toch net iets te bloot is. Geen korting.
Buit van soldendag nummer drie. (Een half uurtje tijd voor mijn trein vertrekt snel even twee winkels ingedoken) Succes!

De handleiding werkt dus niet bij mij. Er waren drie shoppingbeurten nodig om een badjas en twee kleedjes te vinden. En een pulletje dat ik helemaal niet nodig had maar wel perfect bij een van de kleedjes past… Mijn tip, zo af en toe mag je eens iets kopen als je het niet nodig hebt. Scheelt veel soldenstress. Consuminderen is voor een andere keer 🙂

Een gedachte over “Een handleiding bij het shoppen

  1. Ik geloof niet in georganiseerd shoppen. Je moet er gewoon zin in hebben en wat geluk hebben. Ik vond een paar schoenen toen ik een korte tijddodende wandeling aan het maken was en dacht… och, een schoenenwinkel, gewoon even snel binnen gaan. 🙂

Geef een reactie

