Alles anders

Standaard

In een ver verleden zei een zeer wijs man eens tegen mij dat ik niet alles tegelijkertijd moest veranderen. De mens is een gewoontedier en te veel verandering, daar ga je van duizelen. “Doe de dingen gewoon stap voor stap.” zei hij. Er worden niet voor niets cursussen gegeven “omgaan met veranderingen”.

Ik zat toen inderdaad in een periode met nogal veel veranderingen. Van lief, naar geen lief. Van werk, over geen werk, naar interimcontracten en dan weer een redelijk deftige job.  En toen ik terug een redelijk deftige job had, kwam daar nog een nieuw appartement bovenop. Dat was inderdaad een beetje veel. Maar ik had er ook niet echt voor gekozen om gedumpt of ontslagen te worden…

Nu gaat het gelukkig de goede kant op. Van leuk werk naar hopelijk nog leuker werk. Van geen lief, naar lief. (En ’t is dan nog een romanticus ook)

Ben benieuwd wat begin 2014 nog voor mij in petto heeft. Naar analogie met vorige keer moet ik minstens nog een keertje verhuizen ofzo. Vanavond sowieso al een feestje om te vieren dat T, K en ik geen dertig geworden zijn. 2014 is een topjaar.

Gelukkig ben ik flexibel 🙂
(En is het ook makkelijker om je aan te passen aan leuke dingen dan aan minder leuke)

4 gedachtes over “Alles anders

  1. 2013 was voor mij ook een jaar met vele grote veranderingen. Gelukkig ben ik er positief doorgekomen. Een leven zonder veranderingen is niets voor mij, ik heb graag wat evolutie (in goede zin welteverstaan). Anders word het mij te saai!

Geef een reactie

