Over vasten en een vegetarisch lief

Standaard

Morgen begint de vasten (die periode van 40 dagen voor Pasen waarin heel wat mensen het wat kalmer aandoen met eten en/of alcohol en/of sigaretten). De vorige jaren werd er tijdens de vasten “Dagen zonder vlees” gepromoot. Dit jaar niet, maar het is niet omdat er geen officiële campagne is dat er niet gevast mag worden/vegetarisch gegeten mag worden. Veertig dagen lang veggie eten is een goed idee. Ik doe het namelijk al veel langer dan veertig dagen en ik vind het nog steeds een goed idee.

Ik heb het Dagen zonder vlees-idee hier en daar zelf al wat gepromoot. -En mensen aangeraden om zich in te schrijven op de EVA-nieuwsbrief zodat ze receptjes in hun mailbox vinden- Jullie doen toch ook mee?

Doet u lief mee? vragen die mensen dan. En is een vegetarisch lief geen must?

Awel, ik heb hem de uitdaging nog niet voorgelegd maar eigenlijk is hij niet slecht bezig. In plaats van een “Donderdag veggiedag” in te lassen eet hij eigenlijk nog maar één à twee keer per week vlees of vis, hij kookt -lekker- vegetarisch voor mij en eet dan ook gewoon hetzelfde. Als ik hem niet push, heb ik binnenkort gewoon een vegetariër als lief (die misschien af en toe zondigt aan een scampi of twee).

Een vegetarisch lief is voor mij dus geen must. Zolang hij mij maar quorn en tofu laat eten.

 

Een gedachte over “Over vasten en een vegetarisch lief

Geef een reactie

