Alleen al om de drummer te zien

Standaard

De werkgever had gisteren weer ticketjes te geef. Voor een lunchconcert van het Artur Tuznik Trio in het kader van Leuven Jazz. Inclusief soep en brood. Brood en spelen voor het werkvolk als het ware 🙂 En ik heb daar natuurlijk van geprofiteerd.

Artur Tuznik, contrabassist Max Mucha en drummer Ivars Arutyunyan kunnen absoluut een stukje muziek spelen. Vorig jaar wonnen ze al het internationaal jazzconcours op het jazzfestival van Hoeilaart dus dat hadden ze eigenlijk al bewezen. De dynamieke, energieke speelstijl die mij beloofd was, heb ik ook gekregen. Zeker van de drummer. Je zou alleen al gaan kijken om te zien hoeveel hij plezier hij beleeft achter zijn drumstel.

Ze spelen zondagavond het voorprogramma van Teun Verbruggen. Het is dus nog niet te laat om ze zelf aan het werk te horen/zien.

3 gedachtes over “Alleen al om de drummer te zien

  1. brubeck

    Zalig ! Helemaal mijn ding hoewel ik een minieme voorkeur heb voor intimistische nummers. En die drummer is al een spektakel op zich. In een concert dat ik vorig jaar zag was de drummer met zijn kit 3 meter opgesschoven na afloop 🙂 🙂

  2. Amai ja, die drummer gaat helemaal op in de muziek!
    Fijne muziek, zou ik wel eens durven opzetten als ik alleen thuis ben. Mijn huisgenoten zijn duidelijk niet zo gewonnen voor die jazzy sound.

Geef een reactie

