Ontbijten als koningen

Standaard

10004056_10152308183367720_1226946947_nOntbijt als een keizer, lunch als een koning, dineer als een bedelaar. Zo gaat de uitdrukking toch? Ik sla het ontbijt nooit over maar tijdens de werkweek moet het rap gaan. Verder dan een kommetje cornflakes kom ik dan niet. Zelfs boterhammen smeren vind ik dan tijdverlies. Mijn lunchboterhammekes smeer ik al de dag voordien.

Maar tijdens het weekend mag het wat meer zijn. Pistolets, een eitje, fruitsap, thee, een chocoladekoek …. En vandaag: de zon! Niks zaliger dan buiten brunchen op het terras.

Wat hoort er voor jullie bij een goed ontbijt?

4 gedachtes over “Ontbijten als koningen

  1. I confess: Ik ben een hele slechte ontbijter….. Doordeweeks bammetje met kaas en in het weekend altijd brunchen. In de zomer vaak een paar volkorencrackers met kaas en veel komkommer. In koudere tijden van het jaar geroosterde boterhammen met kaas. Ik krijg nu wel spontaan zin in een gebakken eitje 🙂

  2. Bij mij altijd een melkproduct (yoghurt, melk), een graanproduct (muësli, brood,..) en fruit. Op zondag bak ik al eens broodjes, of is er een koffiekoek of iets anders lekker.

Geef een reactie

