Voor peter

Standaard

“Denk aan mij terug in de stralende zon, hoe ik was toen ik alles nog kon” Zo staat het boven op de rouwbrief en dat is exact wat ik ga doen.

Dat is moeilijk op dit moment omdat ik nu meer tranen op overschot heb dan dat er een glimlach klaarstaat maar ik ga het toch proberen.

Het is moeilijk om te kiezen wat ik hier nu ga zeggen. De ene anekdote vertellen, voelt als een andere onrecht aandoen. En ik wil juist alles onthouden want zoals in één van de vele berichtjes staat die ik heb gekregen sinds vrijdag door de vele herinneringen blijf je dicht bij ons.

Ik denk terug aan de honderden keren dat je mij van school kwam halen en dat we samen in de auto zaten te wachten op tante die zoals altijd een beetje laat was terwijl wij frietjes wilden gaan eten. Vooral die ene autorit dat je een eenrichtingsstraat negeerde en gewoon de kortste weg nam is zeer memorabel.

Ik denk terug aan de duizenden repetities en après-repetities, mijn eerste concert en mijn eerste kriek.

Grootouders zijn er om hun kleinkinderen te verwennen, zeggen ze weleens. En ik ben zeker verwend geweest. Niet alleen met vele mooie herinneringen maar ik heb ook mijn allermooiste cadeau van u gekregen.

Geen pakje met een grote strik maar de liefde voor muziek en muziek spelen. “Muziek dat is een schone hobby” heb je mij minstens tien keer gezegd. “Veel beter dan sport want muziek spelen kan je heel je leven blijven doen.” En dat klopt. En zelfs toen muziek spelen niet meer ging zat je in het rusthuis constant de maat te slaan met uw voet als er een cd’tje opstond.

Elke repetitie, elk concert, elke noot die ik speel ga ik aan u moeten denken. Nu nog met tranen in mijn ogen, maar binnenkort terug met een glimlach.

8 gedachtes over “Voor peter

  1. Sterkte! Meters en peters, die zouden er voor altijd moeten zijn. Dan maar ons best doen om er zelf een goede te zijn, hè. Dat vond ikzelf heel mooi: in het jaar waarin mijn meter overleed, werd ik zelf meter.

  2. Sarah

    Maar schat toch, ik had geen idee… Heel erg veel sterkte voor jou en je dierbaren! T zijn die mooie momenten die je moet koesteren. Leef in het heden, niet in het morgen. Leef vandaag en liefst zonder zorgen. Leef met veel liefde voor elkaar, met je geliefden en niet naast elkaar. Koester elk mooi moment en vergeet niet, wij koesteren jou, gewoon omdat jij er ook voor ons bent! X

Geef een reactie

