Fotochallenge 17/52

Standaard

Eens een beeld van mijn smartphone voor de afwisseling. Ik heb er -in afwachting tot ik beslis of ik een nieuw compactje ga kopen- wat mee gespeeld. En weer eentje (of eendje, haha, oh help ik lach met mijn eigen grapjes) zeer dicht bij huis. (De Halvestraat, langs de Dijle) Het concept om elke week een straat verder te lopen is een beetje verwaterd. Ik liep toch al in alle mogelijke richtingen tegelijkertijd. Het lijkt mij op het einde van het jaar wel leuk om een kaartje van Leuven te maken met 52 nummertjes op, en dan mijn 52 foto’s eens te bundelen om te kijken waar ik overal geweest ben. Er zijn buurten in Leuven waar ik helemaal niet kom, misschien eens een goede gelegenheid om wat blinde vlekken te gaan coveren.

Foto 17 is op zich een fijn prentje. De kleuren kloppen, de eendjes bleven mooi zitten … maar het is moeilijk kadreren met zo’n smartphone.

En waarom lijkt heel het beeld zo platgedrukt? De eendjes op de voorgrond, het (onzichtbare) water, het tussenmuurtje, de gebouwen … “In ’t echt” zie je zoveel lagen. Dat zal wel niet aan mijn smartphone liggen zeker…

20140409_182233

 

 

 

 

5 gedachtes over “Fotochallenge 17/52

  1. Ik zat inderdaad ook meteen met mijn hoofd tegen mijn beeldscherm om een goed beeld te vormen van de foto. De diepte lijkt volledig verdwenen. Dat maakt de foto wel weer bijzonder 🙂

  2. brubeck

    Wat bij mij grappig overkomt is dat de rechter eend net lijkt te zitten voor een geschilderd/gefotografeerd doek door die schaduw achter zijn kop. Details hé 🙂

Geef een reactie

