Nog steeds geluk in het spel

Standaard

Mijn ‘winning mood’ blijft. Geluk in het spel heeft geen plaats gemaakt voor geluk in de liefde. Ik heb gewoon beiden nu. Ik had een ticket gewonnen voor de eerste museumnacht in museum M gisterenavond. “Get Ravaged at M-idnight” was een museumnocture georganiseerd door de masterstudenten Culturele Studies van de KUL. Ze mikten op studenten en jongvolwassenen tot een jaar of dertig. Hoera, ik behoorde nog net tot de doelgroep. (Ik geloof trouwens dat de studentjes hun mama’s en papa’s ook hadden uitgenodigd, ik was zeker niet een van de oudste festivalbezoekers)

We genoten van:

1) Dans op het dakterras. Het bleef op het nippertje droog. -wat de dansers blijkbaar jammer vonden maar ikzelf was daar best tevreden mee- Torpé Vida bracht een chaotische dans, geïnspireerd op de brand van de universiteit met diezelfde bib op de achtergrond.

2) Sound Affair, een kwartet klassieke zangers. Ze zongen soldatenliedjes van beide wereldoorlogen en gaven daar nog eens leuke achtergrondinfo bij ook.

3) Het (voor ons afsluitende) concert van Stoomboot, de man die zingt over mooie vrouwen die hij niet kan krijgen. Een intiem concert. Gelukkig met ruimte voor een glimlach tussen het liefdesverdriet door.

4) Het museum op zich natuurlijk ook

Er was trouwens veel meer te zien maar het woord “Performance” in een programmaboekje voor mij meestal een teken dat ik beter wegblijf. Dat vermoeden werd nog eens bevestigd…

 

3 gedachtes over “Nog steeds geluk in het spel

Geef een reactie

