Centrum Mechelen met mijn persoonlijke gids

Standaard

Soms denk ik dat weekends nog vermoeiender zijn dan de weekdagen. De dagen dat ik kan uitslapen word ik standaard om 6u30 wakker (en dat is al een record), de dagen dat ik niet kan uitslapen staan zo vol gepland dat ik snak naar middagdutjes.

Gelukkig staan er in het weekend -meestal- leuke dingen op de agenda.

Mijn lief heeft trouwens een eerste minpunt aan mij gevonden. Ik plan teveel. Maar leg mij eens uit hoe ik theatervoorstellingen, cinemabezoekjes, vrijwilligerswerkvergaderingen … niet kan plannen. Als ik geen “us-time” plan, zien we elkaar gewoon niet.

Dit weekend genoten we van de zon in Mechelen city, hielden we een succesvolle strooptocht in de JBC, at ik de lekkerste boterham tomaat-mozzarella ooit (bij Pain Quotidien), sleurden we met dozen en 360 goodiebags -om 360 kinderen een fijne dag te bezorgen in Bobbejaanland-, vierde ik twee verjaardagen (met taart en hapjes) en ging ik naar een babyborrel met dessertenbuffet en een etentje met een gigantisch bord kleurentagliatelle met wokgroentjes, quorn en tomatenroomsaus terwijl het liefje Bobbejaanland bezocht.

Vanaf vandaag dus een poging om minder te plannen en een nog grotere uitdaging; een poging om terug wat gezonder te eten. Tips welkom (over dat plannen, ik weet in theorie hoe ik gezond moet eten)

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

 

7 gedachtes over “Centrum Mechelen met mijn persoonlijke gids

  1. Sara Jane Deputter

    1 tip… Niet plannen om minder te plannen :).
    Ik probeer het al 2 jaar… en zelf mijn zwangerschap (die trouwens niet gepland was ;)) zorgt er maar niet voor dat mijn agenda leger komt te staan :/ Dus… blijf gewoon lekker plannen. .zo blijf je in beweging.. wat dan weer goed is voor die gezonde levensstijl 😉

  2. Ik ben slecht in plannen. En vooral in mij aan mijn plannen houden. En die Sint Romboutstoren hebben LJ en ik vorige zomer proberen te beklimmen. Ik zeg “proberen”. 😉

  3. Google calendar is mijn bijbel. Ik kan niet meer zonder. Ik plan ALLES. Hell mijn vrijetijdsagenda staat zelfs voller dan mijn werkagenda 🙂 Als ik het niet in die agenda zet dan vergeet ik het. Ik heb het met papieren agenda’s geprobeerd, steeds opnieuw, maar daar kunt ge niet zo makkelijk in verschuiven want dan wordt het een doorstreeptboeltje. En bij Google kunt ge met kleurtjes werken en recurring afspraken. Echt, zo handig.

Geef een reactie

