Een nieuw postkaartjesproject – met dank aan Tita

Standaard

Zoals jullie weten schrijf ik graag brieven en kaartjes. Ik heb een pennenvriendin, doe aan postcrossing – stuurde deze maand al kaartjes naar Brazilië, Taiwan en de Verenigde Staten en kreeg zo onlangs post uit China, Rusland en wel tientallen kaartjes uit Duitsland-, schreef mijn lief een echte liefdesbrief (na de kaartjes die hij al kreeg) en nog is mijn postkaartenhonger niet gestild. Ik heb letterlijk dozen vol met postkaartjes staan die verstuurd willen worden.

Ik kan het ook niet laten om nog meer kaartjes te kopen bij museumbezoeken of op jaarmarkten. En er gaan vaak stapels boemerangkaartjes mijn handtas in. Wat het probleem natuurlijk steeds vergroot…

Dringend tijd dus voor een nieuw postkaartjesproject, dat ik “leende” van Tita. Met haar toestemming uiteraard.

Het concept is simpel. Ik stel een vraag, jullie beantwoorden die en ik kies de leukste reactie. Die persoon krijgt dan post van mij.

VRAAG 1:

Wie was de laatste persoon naar wie je een echt handgeschreven kaartje opstuurde? En wat was de reden/gelegenheid?

Ik schreef enkele dagen geleden nog een kaartje om collega Kristel en haar gezin te feliciteren met de geboorte van hun zoon/broertje.

Ik weet ook al naar wie mijn volgende kaartje gaat. Naar Tita!

 

10 gedachtes over “Een nieuw postkaartjesproject – met dank aan Tita

  1. Leen

    Dat was er eentje voor mijn enige dochter en schoonzoon
    die ik feliciteerde met de langverwachte zwangerschap!! En ik word voor ’t eerst oma natuurlijk!! Super spannend uitkijken naar eind november dus..

  2. Het vorige was een verjaardagskaart voor mijn schoonvader met als boodschap dat hij op zijn leeftijd (79) de jaren niet meer hoeft te tellen en alleen maar moet vieren

    • En eigenlijk ben jij een grote curieuseneuzemosterdpot ook nietwaar ? Want als jij mij een kaartje wil sturen, dan moet ik ook mijn volledige identiteit + adres vrijgeven

  3. Oeioei da’s lang geleden. Met Kerst denk ik want ik schrijf graag mijn kerstkaartjes met de hand en dan maak ik voor iedereen een persoonlijk tekstje, liefst ook nog op rijm, elk jaar iets anders. Vind ik heel leuk om te doen. Ik schrijf enkel kaartjes naar mensen die mij een kaartje schrijven. Vandaar dat ik niet doe aan verjaardagskaartjes naar vriendinnen sturen want die sturen nooit eentje op mijn verjaardag. Met Kerst hanteer ik dezelfde regel; enkel van wie ik vorig jaar een kaartje kreeg, stuur ik eentje op. Eerlijk systeem.
    Ik moet binnenkort wel een kaartje gaan schrijven. Dringend eigenlijk. Want ik kreeg er eentje van Tita en het is van moeten dat ge er dan één terugstuurt.

Geef een reactie

