Carcassonne uitbreiden

Standaard

Weer een druk weekend achter de rug. Niet altijd even leuk maar op z’n minst wel boeiend te noemen. Wat wel leuk was dit weekend, was dat we weer een heel aantal spelletjes gespeeld hebben en dat ik weeral in een winning mood was.

Het weekend ingezet met een logeerpartij en spaghetti bij onze vrienden in het verre Limburg en na de spaghetti werden de ‘buzzers’ bovengehaald. Het was al jaren geleden dat ik nog een quizje deed op de playstation en aan mijn reactiesnelheid is nog werk, maar ik heb toch gewonnen met een ruime voorsprong. Dankzij mijn medestanders die het allemaal op één persoon gemunt hadden die anders altijd wint.

Alhoewel mijn liefje vindt dat ik verander in een gemene feeks als we gezelschapsspelletjes spelen -met vlammetjes in mijn ogen als ik strategische zetten plan-, blijft hij voorstellen om een spelletje uit de kast te halen. Hij wil natuurlijk ook eens winnen… Voorlopige tussenstand bij Carcassonne: 9-1. Als hij tien punten scoort, neem ik hem mee naar de stad Carcassonne. Aan dit tempo zal dat voor onze zomervakantie in 2043 zijn.

Ik heb natuurlijk al jaren ervaring met dat spel, en hij kent het pas. Het is dus niet evident om mijn slimme zetten te counteren. Daarom dacht ik een uitbreiding te kopen. Ik heb enkel het basisspel en de mini-uitbreiding “De rivier” maar met een extra spelelement strijden we misschien terug met gelijkere wapens tegen elkaar. ’t Is alleen moeilijk kiezen…

Zijn het nog mensen die graag eens een gezelschapsspel spelen en weten welke uitbreiding van Carcassonne de leukste is? Er zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Of kent er iemand een nieuw spel dat leuk is om met z’n tweeën te spelen, dat niet enkel gewonnen wordt door met een dobbelsteen te gooien? Machiavelli staat al klaar!

20140511_200124

(Het liefje mag trouwens niet klagen. Hij heeft ook gewonnen dit weekend. Twee winnende tombolalotjes. O.a. parfum… voor mij)

(Niemand die Buzz PS3 beu is en het spelletje wegdoet? Hoeft niet gratis. )

4 gedachtes over “Carcassonne uitbreiden

  1. Deputter Sara Jane

    ale… wat was er niet leuk? 😉
    btw buzz: kapaza of 2dehands. is checken :en nog een leuk spel:Boonanza of Catan (vergelijkbaar met Carcassonne)

Geef een reactie

