De kust is geen plek voor vegetariërs

Standaard

Zondag beslisten we nogal last minute om een dagje naar zee te gaan. We waren net op tijd wakker om de trein richting Blankenberge nog te halen en zo stonden we ineens op het middaguur op de Zeedijk.

Op het middaguur, dat betekent op het moment dat ik honger krijg. Zeker als het ontbijt maar gewoon een kommetje cornflakes was.

Gelukkig heb ik een app van EVA gedownload op mijn smartphone en weet ik door één druk op de knop wat de beste restaurantjes zijn om als veggie te gaan lunchen. Klik! Geen zoekresultaten… Er is nog wat werk aan de kust. De standaardterrassen voor toeristen serveren allemaal hetzelfde. Nu had ik wel verwacht aan de zee mosselen en vis te vinden, maar groenten hebben ze daar toch ook zeker? De dichtstbijzijnde “goedgekeurde” restaurants zijn blijkbaar te vinden in Knokke-Heist. Dat is toch meteen een strandwandeling van 12 km. Net iets te veel van het goede als je al honger hebt en er een gratis ticket voor Sea Life in je handtas zit.

Het werden dus kaaskroketten … en in de namiddag pannenkoeken met ijs. Want je bent niet aan de zee geweest als je geen ijs hebt gegeten en als je niet met je voeten in het water hebt gestaan.

 

Ben benieuwd hoeveel salades met feta en olijven ik in Griekenland ga eten 🙂

4 gedachtes over “De kust is geen plek voor vegetariërs

  1. Menck

    Dan heeft uw app u het Klein-Begin (Vissersstraat) en de Venitien (Zeedijk) niet getoond, beide vegetarisch, beide in Blankenberge.

Geef een reactie

