Spinning is niet voor de poes

Standaard

Een gekwetste fitnesspartner, wettelijke feestdagen en EVA-etentjes op maandag. Alle redenen zijn goed om de wekelijkse sportafspraak te skippen.

Ook de zon, heerlijk terrasjesweer, ijs en wijn brachten mij meer dan één keer in verleiding.

Laat ons zeggen dat mijn conditie beter zou kunnen zijn.

Oplossing van de fitnesspartner: sporten op woensdag. Maar dan is er enkel spinning gepland dus schreven we ons maar in voor die les. Ik had dat nog nooit gedaan en iedereen die ik erover aansprak voorspelde helse spierpijnen en bijna-dood-scenario’s.

Tot mijn verbazing kon ik redelijk goed volgen en kon ik op het einde van de les nog net pap zeggen. Een toffe instructeur en opzwepende muziek doen veel. Hij voorspelt dat ik morgen pas echt spierpijn zal hebben. Nog een keer of drie komen spinnen en mijn lichaam zou “aangepast” moeten zijn. Vandaag doen enkel mijn billen pijn.

 

Een gedachte over “Spinning is niet voor de poes

Geef een reactie

