Veggie Mechelen – vier op een rij

Standaard

Drukke bezigheden = Weinig tijd. Weinig tijd = Al helemaal geen tijd om boodschappen te doen of te koken.

Met andere woorden, ik ben weer een aantal keer uit eten geweest en wil graag met jullie delen hoe lekker het was.

1) De lekkerste boterhammen ooit

Bij Pain Quotidien heb ik twee keer meer dan overheerlijke boterhammen gegeten. En ik ben niet eens een boterhammenmens. Twee keer warm eten, dat is een goede dag. En als het toch brood moet zijn, liever pistolets of een croque. Op de foto de boterhammen met geitenkaas, maar die met mozarella waren nog beter. Zo goed dat ik vergat een foto te maken. Natuurlijk niet enkel in Mechelen, dat is ook positief.

2) Pure nostalgie

In mijn studententijd ging ik regelmatig eens eten in de Graspoort. Het “concept” is sindsdien wat veranderd. Ik heb de indruk dat het iets deftiger (lees: duurder) is geworden maar de borden zijn nog altijd goed gevuld met kraakvers lekkers. De kaart is kleiner geworden -zeker voor veggies als mijn geheugen mij niet in de steek laat- maar de wisselende suggesties en de vegetarische dagschotel zijn wel een pluspunt. Jammer genoeg had de buienradar gelijk en moesten we na een half uurtje aperitieven op het terras naar binnen vluchten met onze pasta pesto en voor mij de vegetarische dagschotel (wok met Oosterse groentjes, pinda en groentenballetjes). Om desserts te testen zal ik nog eens moeten teruggaan, ik heb zelfs mijn bord niet leeggegeten.

3) Tapas in een kleurrijk decor

Een vrolijk interieur, een (snel wisselende) kaart waarop de vegetarische gerechtjes duidelijk staan aangeduid, fris glaasje cava … De Mille is absoluut goedgekeurd. Ik liet uiteindelijk de chef kiezen wat er op mijn bord kwam en hij stelde mij niet teleur. Binnenkort toch ook eens een concertje meepikken.

4) Kwartetdate

Den Akker is een gevestigde waarde in Mechelen. Ik heb al verschillende keren een wijntje gedronken op hun terras op de Vismarkt maar was er nog nooit binnen geweest. Eigenlijk is Den Akker geen restaurant maar een ietwat bruine kroeg waar je ook iets kan eten. Het etentje met vrienden gisterenavond was geen culinair hoogtepunt maar wel tof. De keuze is beperkt, een spaghetti, een croque of een salade maar er hangt ook een suggestiebord. Ik at gisteren dus een (koude) pastasalade met haloumi.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Nog suggesties? Atlas Wereldkeuken staat alvast op mijn verlanglijst. Die zijn jammer genoeg gesloten tot begin augustus.

Geef een reactie

