Wie wil er post?

Standaard

Met mijn eerste postkaartjeswedstrijd maakte ik meteen twee mensen gelukkig. Leen, die binnenkort oma wordt en Karine die vaak zelf mensen gelukkig maakt met cadeautjes uit haar tuin. Ik hoop dat de postbode zijn werk heeft gedaan, want de dames hebben geen blog waar ze een verslagje kunnen schrijven.

We zijn ondertussen een maandje verder en ik wil een nieuwe vraag lanceren. Een vakantievraag, want ik ben nu natuurlijk volledig in vakantiesfeer.

Ik zit nu nog in het zonnige Kreta en heb toch al een vakantievraag voor jullie.

We spelen met het idee om deze zomer te gaan kamperen. Ik deed dat al een aantal keer -en heb heel wat geluk gehad dat mijn kampeervakanties nog nooit echt in het water gevallen zijn-, het liefje nog nooit. Diegene met het strafste kampeerverhaal of de beste kampeertip krijgt een postkaartje. Of misschien stuur ik wel weer twee kaartjes omdat ik niet kan kiezen … Eentje voor het beste kampeerverhaal en eentje voor de beste tip.

Als ik wifi vind in Kreta komt het kaartjes misschien zelfs uit het buitenland.

Op mijn kampeerlijst staat alvast “Op een camping is er geen wc-papier. Vergeet dat niet mee te nemen want anders kom je voor onaangename verrassingen te staan.”

 

8 gedachtes over “Wie wil er post?

  1. Sarah

    inderdaad! Zo hebben Steven en ik ooit iemand uit de nood geholpen op de camping. De meneer in kwestie had ook geen toiletpapier bij en kwam vriendelijk om hulp vragen, zo lief als we zijn, gaf ik hem natuurlijk een rol mee. Een tijdje later kwam meneer de rol ook terugbrengen… alleen ontdekte Steven dat de helft van zijn boodschap er nog aan hing, waarop de rol gelanceerd werd en ik niet meer bij kwam van het lachen 🙂

  2. Lotje

    Wij beleefden een tweetal jaar geleden een spannende nacht op de camping. Op de grens met Frankrijk & Spanje waren bosbranden aan de gang, waardoor de grens gesloten werd.. Wij moesten dus op zoek naar een camping in de buurt van de grens! Goed hebben we niet geslapen, warm was het wel 🙂
    Gelukkig was er een groot zwembad. We hebben ons tentje dus maar in de buurt op gezet 😉

    Maar camperen is vooral leuk! Toiletpapierfun gegarandeerd 🙂

  3. Kleine Mafketel

    Mijn handige tip: stop je kleren verticaal in je rugzak, maar bovenal: stop ze in pakketjes in plastiek zakjes, 1) dan schuiven ze er veel makkelijker in en uit, zonder dat je al de rest elke keer opnieuw moet opvouwen! 2) en moest je vakantie dreigen in het water te vallen, heb je tenminste nog droge kleren 😀 Ook super handig voor het onmisbare WC-papier, want nat heb je er niet zoveel aan 😉
    En nog eentje: draag teva-sandalen, ook als het regent, de regen loopt er gewoon door, en zo gauw de zon doorbreekt heb je even snel weer droge voeten.
    Have fun!

  4. vajo

    Mijn laatste kaartje was er eentje naar Sia uit Maleisia. Dank zij het postcrossing project leerde ik enkele maanden geleden Sia kennen….
    Enige tijd geleden besliste Postcrossing “ad random” dat ik Sia een kaartje moest sturen. Bij ontvangst in Maleisia kreeg ik van Sia een bedankingsmailtje. Sia schreef ook dat ze voor een studieproject enkele maanden richting Europa – Polen kwam. Voor het officiële gedeelte bezocht ze een aantal landen in Europa, waaronder België. Ik prees haar Brugge aan om eens te bezoeken en stelde vrijblijvend voor om haar, samen met mijn echtgenote, de mooiste plekjes van Brugge te tonen. Daar Brugge hier vrij dichtbij is komen we er maandelijks en kennen de prachtige stad dan ook zeer goed.
    Na wat heen en weer gemaild en gechat te hebben werd een regeling getroffen. En ja hoor, enkele maanden later stond Sia hier voor de deur en hebben we samen een leuke dag doorgebracht in Brugge.
    Wat een kaartje versturen via Postcrossing als resultaat kan hebben… In Brugge maakten we, als herinnering, een foto waar we samen bij een ouderwetse postbus staan, elk aan een zijde ervan. De postbus tussen ons. Jammer dat ik de foto bij dit verhaaltje niet kan linken.
    Nu blijven we in contact en sturen elkaar vrij regelmatig een kaartje. Wij zijn al uitgenodigd in Maleisia, maar of we daar ooit zullen geraken is een ander paar mouwen…
    Dus mijn laatste kaartje was er eentje naar Sia!

    Johan

Geef een reactie

