Zo flok als een breekijzer

Standaard

Zaterdagmorgen een vreemde gewaarwording. Ik geraak niet uit mijn bed. Niet omdat ik de dag ervoor te diep in het glas heb gekeken en veel te laat naar bed ben gegaan maar omdat mijn rug volledig blokkeert. Bewegen doet zeer en blijven liggen … doet ook zeer. Als ik niet beweeg, tintelen mijn benen.

Ik heb absoluut geen idee wat ik “verkeerd” gedaan heb. Geen zware dingen opgetild. Geen gekke dingen gedaan à la op muurtjes klimmen of ergens afspringen.

Ondertussen ben ik terug mobieler. Ik waggel nog een beetje vreemd en ik ben nog steeds “zo flok als een breekijzer” dixit de mama maar ik geraak terug vooruit. Blijven bewegen lees ik overal op het internet en die tip lijkt te kloppen. In bed liggen is nog steeds het pijnlijkste maar ik kan moeilijk hele nachten rondjes rond de tafel lopen. Plan voor vanavond: zwemmen.

Ik voel mee met mensen die constant rugpijn hebben. – Hopelijk niet al te lang meer letterlijk- En dat zijn er meer dan je denkt…

 

 

3 gedachtes over “Zo flok als een breekijzer

  1. Wanneer je dit leest, zal je wellicht al gaan zwemmen zijn… Ik hoop dat je niet te veel schoolslag gezwommen hebt want dat is eigenlijk niet zo goed voor de rug :-/

Geef een reactie

