Handig, zo’n slimme telefoon

Standaard

Zo’n smartphone kan echt alles! Zelfs bellen! Maar waar gebruik ik dat vernuftig stukje technologie nu eigenlijk voor? Mijn vijf favoriete apps:

  1. Even mailtjes/facebook checken –> Ik neem weer vaker de trein. En dat betekent dat ik vaak “eventjes” moet wachten. Bus en trein sluiten niet altijd perfect aan en de NMBS durft al wel eens te laat aankomen/vertrekken. Een beetje afleiding doet de tijd dan sneller vooruit gaan.
  2. Easy banking –> Met één druk op de knop checken hoeveel er nog op je zichtrekening staat en in één moeite even je rekeningen betalen zonder dat je er een kaartlezer voor nodig hebt. Nog easier dan onlinebanking. Handig als ge “nen thuis” en “nen tonzent” hebt. Of tijd op de trein …
  3. Maaltijdcheques  –> zeer gelijkaardig aan het Easy Banking appje. Even klikken om te kijken hoeveel geld er nog op de kaart staat. Handig, want je kan dat niet in elke winkel zien.
  4. Treininfo –> Welke trein heeft er vertraging? Hoe laat kom ik aan in Leuven? Om evidente reden een nuttige tool.
  5. Buienalarm –> Wanneer gaat het regenen? Hoe hard? En wanneer is het gedaan? Ik laat niet constant mijn internetverbinding aanstaat maar als dat wel zou doen waarschuwt het buienalarm je zelfs automatisch.

Buienradar

Eigenlijk zeer functioneel allemaal. Als ik nog iets essentieels mis… Tips zijn welkom!

6 gedachtes over “Handig, zo’n slimme telefoon

    • Absoluut. Ik zet alleen de wifi aan als ik zelf iets moet opzoeken of als ik me echt verveel (=als de trein vertraging heeft) dus ik word niet constant lastiggevallen door binnenkomende mails en facebookberichten.

Geef een reactie

