Fotochallenge 27/52

Standaard

DSC_0337

 

Elke week één foto van je stad, dat is de uitdaging van 2014. Deze week een foto van één van mijn favoriete plekjes in Leuven. Het terras van het Wereldcafé op het Joris Helleputteplein. Bij voorkeur in het gezelschap van een vegetarische suggestie, een glaasje wijn of toffe mensen.

Gisteren hielden we een zeer productieve vergadering op het terras. Jammer genoeg kan ik er nog niet veel over kwijt want om ons volgende veggieproject te doen slagen moet er nog een belangrijke partner “JA” zeggen.

Het plein is nieuw in Leuven en nog maar weinig mensen vinden de weg naar dit rustpunt in de stad. Ik wil er dan ook niet te veel reclame voor maken, want straks wordt mijn pleintje overspoeld door luidruchtige menigtes. Heel wat EVA-activiteiten gaan hier door. De Bistro V’s, de vergaderingen … en ook in mijn vrije tijd loop ik er wel eens langs. Als ik een stamcafé had, zou het het Wereldcafé zijn.

 

2 gedachtes over “Fotochallenge 27/52

  1. Ik moet bekennen dat ik er nog niet ben geweest! Heb wel al wat gelezen over de heisa die de buurtbewoners maken rond het zogezegde ‘cafélawaai’. Hoog tijd dus om daar eens een terrasje te gaan doen, in plaats van altijd maar op die Oude Markt.

Geef een reactie

