Post uit Leuven

Standaard

Ook in juli stuur ik weer een paar kaartjes naar mijn lieve lezers. Naar lezers die mij tips kunnen geven.

Wij eten veel te veel pasta en patatjes. Om over dikmakers als chocolade en chips nog maar te zwijgen. Om te voorkomen dat ik binnenkort niet meer in mijn trekkingbroek pas hoor ik graag gezonde receptideeën. Bij voorkeur makkelijke gerechten die snel klaar zijn en die een beetje vullen. Slaatjes zijn lekker, maar met een bordje sla en tomaten stil ik mijn honger niet. Of toch niet langer dan een uurtje.

Ook tips genre ‘drink een glaasje water voor je begint te eten’ zijn welkom. Er mogen wat kilo’s af zonder dat ik ijsjes volledig van het menu schrap. ’t Is niet omdat het regent, dat het geen zomer is. En zomer en ijs, dat zijn dikke vriendjes.

Mijn postcrossingproject blijft ook doorlopen. De kaartjes uit de hele wereld vinden nog steeds vlotjes mijn brievenbus. Ik kreeg mijn eerst kaartje uit Noorwegen, van een sympathieke Noor die mij meteen een hoop reistips voor deze zomer gaf. Het totaal staat op 428 postkaarten, goed voor 1 293 066 reiskilometers. Er zijn kaartjes van mij onderweg naar Taiwan, Indonesië en Oekraïne. Binnenkort misschien ook naar Kontich, Herstappe, Lochristi, Zemst of Langemark-Poelkapelle?

 

5 gedachtes over “Post uit Leuven

  1. Als ontbijt: een banaan, een handjevol aardbeien, een handjevol blauwe bessen en eventueel een potje Griekse yoghurt. Als je het niet gewend bent om zo ‘licht’ te ontbijten: ik moet geen boterhammen meer hebben intussen. Ik ben begonnen met er havermout bij te doen maar dat vind ik nu zelfs te zwaar. En het is ook zo lekker fris om je dag mee te beginnen.
    Verder eet ik zo weinig mogelijk koolhydraten: patatten kan ik me al niet meer herinneren dat ik nog heb klaargemaakt, bijvoorbeeld, en ik mis dat ook totaal niet al is het in het begin erg wennen om enkel vlees of vis en groentjes klaar te maken. Of gewoon een groenteschotel zonder vlees, en met linzen in plaats van rijst.

Geef een reactie

