7 days of trash

Standaard

De Californische fotograaf Gregg Segal wil dat we eens wat vaker stilstaan bij alles wat we allemaal weggooien. Hij fotografeerde gezinnen bovenop de berg afval die ze geproduceerd hadden op één week tijd. Meer foto’s kan je hier zien.

Ik probeer erop te letten dat ik geen bergen afval produceer maar een gelijkaardig plaatje van mij zou toch ook wel een hoop overbodige verpakkingen tonen.

Ik neem mijn brooddoos mee naar het werk, gebruik een boodschappentas in plaats van de plastic zakken van de winkel maar ik zou zoveel beter kunnen. Fruitsap in glazen flessen kopen bijvoorbeeld of koekjes die apart zijn ingepakt skippen.

Omdat ik momenteel een beetje over- en weer beweeg tussen twee adressen worden er al eens wat tomaatjes vergeten in de frigo of merk ik dat ingrediënt A dat perfect te combineren valt met ingrediënt B zich op 45 km van elkaar bevinden en dan moet er toch weer een extra potje gekocht worden.

Dat consuminderen en efficiënter consumeren, het blijft een constante uitdaging.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

 

3 gedachtes over “7 days of trash

  1. Ik ben onlangs naar de tentoonstelling “Out to Sea? The Plastic Garbage Project” geweest in het Gentse Design museum – doet je ook serieus nadenken… Kan ik je zeker aanraden.

Geef een reactie

