De Ardennen aka de eerste zomervakantie

Standaard

De meeste collega’s sparen hun verlof op om dan een maand (of zelfs langer) thuis te kunnen blijven. Ik vind het leuker om hier en daar wat vakantie te nemen. We hadden nu dus een weekje in juli maar we kijken ook nog uit naar twee weken weg eind augustus – begin september. Zelfs in oktober staat er nog een week rust gepland. Goede vooruitzichten dus.

Maar eerst een terugblik op de afgelopen week.

Ons tripje naar de Ardennen was zeer fijn en het kampeerexperiment is voor herhaling vatbaar. (Dat was het voor mij sowieso al, maar ook het liefje is gewonnen voor het idee). Het bleef gelukkig droog, het sanitair op de kamping was proper en het picknicken was gewoon hilarisch. -we hadden geen tafel of stoelen mee dus kwam er wat improvisatie aan te pas-

De nacht in de woonwagen was een succes en we bezochten o.a. het kasteel van Bouillon met de roofvogelshow, dat van Sedan – het grootste van Europa, 35.000 m² op 7 niveaus- , de abdij van Orval, Redu -waar ik een strip van Le Chat kocht voor de verjaardag van mama-, Dinant, Chassepierre (waar ik al een paar keer naar het straattheaterfestival geweest ben maar ook zonder artiesten is het een fijn dorpje) en we aten een ijsje bij Les Chocolats d’ Edouard uit pure nostalgie (voor mij toch).

Er werden hertjes en vosjes gespot in de bossen maar de dieren waren te snel weg om te fotograferen dus zullen jullie het hiermee moeten doen:

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

 

Wat vinden jullie het leukst? Hier en daar een weekje vakantie of meteen een maand thuis?

5 gedachtes over “De Ardennen aka de eerste zomervakantie

  1. Geef mij ook maar verschillende korte trips; ik vind de 2 weken die we binnenkort weggaan eigenlijk al te lang, diep in mijn hart ben ik een huismusje!

Geef een reactie

