Eva in het Park

Standaard

Niet enkel Leuven heeft een hoop gratis zomerfestivals. Ook in Mechelen is er iets te doen. Gisterenavond zakten we af naar de Kruidtuin (drie jaar lang mijn rustpuntje op weg van en naar school/huis)

Op het podium Eva De Roovere en the Whodads. Ik wist niet goed wat ik van deze combinatie mocht verwachten, de vorige keer dat ik Eva zag optreden stond ze alleen op het podium en bracht ze breekbare liedjes. The Whodads is een Gentse band, ontstaan uit een trio dat surfmuziek bracht. Ondertussen is de groep groter geworden en spelen ze meer mambo en andere zomers muziek.

Fijne combinatie duidelijk.

De Kruidtuin (die groter was dan ik mij herinnerde) stond behoorlijk vol. De grote fans vooraan maar er was veel volk dat duidelijk voor de sfeer was gekomen en niet veel zin had in applaudisseren. Ik liet dat vooral niet aan mijn hart komen, klapte luid, zong mee en deed zelfs een voorzichtig dansje.

Er kwamen hits aan te pas, nummers van haar nieuwe CD en op het einde nam ze haar klarinet erbij. Vind ik altijd leuk. Zo’n prachtig instrument dat (te) weinig aan bod komt. Waarom spelen al de “grote” artiesten gitaar?

 

20140731_205922

Ik ben de kabel van mijn fototoestel vergeten dus jullie zullen het met dit zielige GSM-beeld moeten doen (of de beelden van Herman De Taeye voor Innerspace hieronder)

 

2 gedachtes over “Eva in het Park

Geef een reactie

