Een weekendje wel

Standaard

’t Was me weer een weekend wel. Een hoop plannen, aankondigingen die eigenlijk nog geheimpjes zijn, regenbuien op vervelende momenten, de kleinste coupe aardbeien ooit, een gigantische berg smoutebollen, extra reisbudget, een onverwacht uitje richting Mechelen city en een stop in het AZ Sint Maarten.

* Vrijdag

Telefoon van het liefje. Hij voelt zich niet zo geweldig en gaat naar de dokter. Die stuurt hem naar het ziekenhuis. ’s Avonds gaat het al een pak beter maar nog niet goed genoeg om keihard te gaan feesten. Ik ben een slecht liefje en ga toch (feesten). Mijn excuus is dat ik voor het werk op Beleuvenissen moest zijn -en dat het liefje vond dat ik moest gaan-

Het werd een fijne avond met een leuk concert van Delrue. Het optreden van Axelle Red was minder mijn ding maar de dansvloer van Radio Modern en de Villa Ernesto zorgden ervoor dat de avond in stijl werd afgesloten.

Geluk gehad met het weer. Op twee druppels na droog gebleven. Dat was sowieso omdat ik heel de avond heb rondgezeuld met een paraplu en een regenjas.

* Zaterdag

Veel te vroeg wakker met dank aan de wekker van de buurman. Ruim de tijd voor een stop bij de bakker en ontbijt met mijn liefje.  Laat gaan slapen + slecht geslapen + groot nieuws = een emotionele dag.

Over de geheimpjes verklap ik lekker nog niks.

Om een beetje te gaan uitwaaien gaan we wandelen op “den dijk” (aka het wandelpad langs de Zenne). We zijn nog geen 500 meter ver als we ons realiseren dat we nog ’t stad in moeten om Noorwegenstuff op te halen. Rechtsomkeer dus. Het wordt een stadswandeling met als eindbestemming de Puro in Mechelen. Ik ben tevreden met mijn pannenkoeken maar het liefje heeft nog nooit zo’n zielige coupe aardbeien gezien. Twee bolletjes ijs, tweeëneenhalve aardbei en een vieze frambozencoulis.

* Zondag

Half oogst wordt in mijn thuishaven Huldenberg serieus gevierd. Het weekend voor 15 augustus is er al vanalles te doen. O.a. een optreden van onze harmonie. Ik vrees dat ik ergens een kruis of bemol ben vergeten want het begint te regenen tijdens ons concert. Op de kiosk zitten de muzikanten min of meer droog maar het publiek moet wegduiken onder tenten en paraplu’s.

Verder wordt het een familienamiddag met late verjaardagscadeaus, skypen met tante en nonkel die in Cambodja zitten en een zus die een gigantische hoeveelheid smoutebollen wegwerkt. Ahja, de kermis staat.

20140810_171547  DSC_0179

2 gedachtes over “Een weekendje wel

Geef een reactie

