Holy cow!

Standaard

Ik lees niet graag wat andere bloggers van een boek vinden. Zeker niet als ze onverwachte verhaalwendingen of het einde al verklappen. En toch schotel ik jullie zelf een blogpost over mijn leesvoer voor. (En dat blijf ik doen tot jullie zeggen dat jullie dat niet leuk vinden, of misschien zelfs tot ik er zelf genoeg van krijg)

Ik heb mij deze week al geweldig geamuseerd op de trein. Ook omdat die ter uitzondering al een hele week stipt op tijd rijdt -mag ook eens gezegd worden-.

Ieder heeft zo zijn eigen manier van boeken kiezen. Op zoek gaan naar werk van een lievelingsauteur, vrienden om tips vragen, de literatuurpagina’s van de krant uitspitten. Nu ik elke dag door de bibliotheek loop word ik vaker geïnspireerd om zomaar eens een boek mee dat ik anders misschien over het hoofd zou zien. “Holy Cow!” van Sarah MacDonald werd mij op een presenteerblaadje aangereikt.

Ik lees graag reisverhalen van straffe madammen die op moto of fiets verre landen doorkruisen. Deze dame reist naar India. Gewoon per vliegtuig maar dat ze gaat wonen in een land waar ze niet echt fantastische herinneringen aan heeft, is al spectaculair genoeg.

Volgens mij is India zo’n plaats van “love it” or “hate it”. De luttele uren die ik doorbracht op de luchthaven van Mumbai zijn te beperkt om een oordeel te vellen maar ik ben bang dat ik bij de haters zou horen. De drukte, de hitte, de armoede, het ‘in mijn ogen’ absurde kastesysteem…

Benieuwd of ik naar India ga willen als het boek uit is.

boek

3 gedachtes over “Holy cow!

  1. Ik probeer nooit te veel van het einde of de plot te verraden in mijn boekverslagjes, tenzij het echt niet anders kan en dan waarschuw ik met een spoilerbericht 🙂

Geef een reactie

