Land nummer 23, here we come

Standaard

Maandagnamiddag vertrekt ons cruiseschip richting Noorwegen. Het drieëntwintigste land van de wereld dat ik bezoek. Dat betekent dat er nog zo’n 170 op mijn afstreeplijst staan. Ik ga keuzes moeten beginnen maken (of werk maken van een wereldreis)

Omdat we vooral niet te laat willen komen en omdat een extra dag vakantie altijd meegenomen is, doen we zondag al een dagje Duitsland. Het is toch meer dan 6 uur rijden naar de haven van Kiel en we hebben geen zin om midden in de nacht te vertrekken. Duitsland is voor mij redelijk onbekend terrein. Ik ben al in Berlijn geweest en eens in Duitsland gestopt om te picknicken onderweg naar Zwitserland en/of Oostenrijk maar verder… Gelukkig weet ik dat een meer een See is in Duitsland en omgekeerd. Als we vanavond op tijd in ons hotel aankomen gaan we nog even wandelen aan de Segeberger See.

Maandag rijden we dan nog een drie kwartiertjes verder richting Kiel waar we inschepen in een -waarschijnlijk heel kleine- kajuit. We hebben ’s avonds meteen een plaatsje gereserveerd om aan te schuiven bij het Noorse buffet. Dinsdag worden we wakker op zee, varen we de Oslofjord door en kunnen we beginnen aan onze rondreis.

Veel tijd om Oslo zelf te bezoeken hebben we niet maar we doen toch een poging om het Vikingmuseum, het operagebouw en/of het Vigelandpark mee te pikken. Iemand nog tips?

Een regenjas meenemen? Doen we, want de weersvoorspellingen zijn niet ideaal.

8 gedachtes over “Land nummer 23, here we come

  1. Nog nooit in Noorwegen geweest, Noorwegen lijkt me wel mooi en groen. Maar jij zal ons wel meer weten te vertellen als je terug bent….hopelijk 🙂
    Er is zoveel moois te zien in de wereld, reizen moet je zeker doen als je de kans hebt!

  2. een cruise langs de Noorse fjorden staat ook in mijn verlanglijstje!
    Die weersvoorspellingen zijn ook bij ons niet ideaal…dan ben je dus ook maar beter in Noorwegen lijkt me!

  3. Ik moet ook eens het aantal landen gaan tellen, het zijn er ook al behoorlijk wat denk ik. Ik hoop dat je ontzettend van de cruise geniet. Wij deden er eentje 2 jaar geleden, ( maar niet naar de noorse fjorden, ) maar ik vond het heel jammer dat we van de 5 landen waar we aanlegden zo weinig konden zien. Het leek wel of we van elk stukje taart alleen maar konden proeven. Maar het was ook een unieke ervaring. Veel plezier daar

Geef een reactie

