En, hoe was het in Noorwegen?

Standaard

Prachtig! Ik zou jullie graag alle 1200 foto’s (serieus…) laten zien maar ik zal toch maar een selectie maken. Noorwegen is groot, de Noorse natuur is groots. Gletsjers, watervallen, wildwaterrivieren, bossen, fjorden … én een dolfijn. (Prentjes van) elanden hebben we jammer genoeg enkel gezien in de souvenirwinkels en ook de rendieren hebben zich niet laten zien. Zelfs niet in het dierenpark dat we de voorlaatste dag bezochten in een ultieme poging om de beestjes nog te zien. Maar uiteindelijk is dat een detail. We hebben wel veel vogels gezien en een zeer zeldzame vlinder en ook zonder dieren is het landschap meer dan prachtig.

Af en toe moest ik terugdenken aan mijn verblijf in Nieuw-Zeeland. Daar heb ik drie maanden van zo’n overweldigende natuur genoten. Nu moesten we het stellen met twee weken maar door het tempo dat we onszelf hadden opgelegd was dat toch wel voldoende. Zoals gewoonlijk is er van rusten niet veel in huis gekomen. Kilometers gewandeld, veel gezien en dus ook veel foto’s gemaakt.

Mijn lijf is moe maar mentaal was het een rustige reis. We zouden musea houden voor regenweer en op één bui na is het twee weken droog gebleven. Op het einde van de reis heb ik mijn cultuurhonger dan gestild met een bezoek aan de stavkirke van Borgund en het heel interessante Vikingskiphuset (het Vikingschiphuis dus, waar 3 boten staan tentoongesteld die ze opgegraven hebben uit scheepsgraven. Compleet met huisgerief, huisdieren en versierde wagens want Vikingdoden hebben vanalles nodig op hun laatste reis.)

Al één prentje van de 1200. Een prachtig uitzicht op de wandeling van Krossen naar Molden. Niet voor watjes… Meer foto’s kan ik voorlopig niet delen want de opslagruimte van mijn blog zit vol. Eens nadenken hoe ik dat ga oplossen…

DSC_1232

 

4 gedachtes over “En, hoe was het in Noorwegen?

  1. O nee de nachtmerrie, die fotolimiet bereiken! Je kan het oplossen door het aanmaken van een Flickraccount – die limiet is al wat groter.
    Waar ben je overal geweest in Noorwegen? Ik plan een reis daar naartoe voor volgende zomer en kan wel wat input gebruiken… ’t Zou vooral een wandelvakantie worden.

Geef een reactie

