Twee verschillende bedden

Standaard

Ik dacht dat een “double room” een kamer was met een tweepersoonsbed en een “twin room” een kamer met twee eenpersoonsbedden. Ofwel ben ik verkeerd, ofwel zijn heel wat hotels verkeerd, ofwel is het een must een huwelijksakte mee te sturen om ook effectief in hetzelfde bed te mogen slapen.

In Kreta hadden we het “vlaggen” en ook nu tijdens onze vakantie in Noorwegen/door Duitsland hadden we vaak twee bedjes. Ik ben geen fan van enkele bedden. Los van het feit dat ik graag naast mijn lief slaap, heb ik veel plaats nodig. Ik kan nogal wroeten. Als mijn lief geluk heeft, palm ik 3/4 van ons tweepersoonsbed in en krijgt hij een kwartje. Als hij pech heeft, moet hij het met minder doen.

Ik heb dus enkele hotelkamers omgebouwd. (En nadien ook weer alles netjes terug op zijn plaats gezet) Enkel in Duitsland was dat geen optie. De bedden waren gründlich aan de muur bevestigd.

Zijn er nu zoveel vakantiegangers die apart willen slapen? Als je partner snurkt, hoor je dat toch ook als hij/zij tien centimeter verder ligt te knorren…

PicMonkey Collage

6 gedachtes over “Twee verschillende bedden

  1. Ben ooit op reis gegaan met een goeie vriend/exlief en toen was het even spannend of er in onze double room eén of twee bedjes gingen staan. Het was ook in Griekenland en het bleek het (saaie) tweede. In Amerika spreken ze vaak over ‘2 queens’ of ‘1 king’-bed. Die twee queens zijn dan meestal nog zo groot dat je er makkelijk met twee in kan!

  2. Het zou je verbazen hoeveel koppels apart willen slapen. Ik heb 2 jaar in een hotel (in Leuven) gewerkt en daar is een keer een drama ontstaan toen er twee een double room kregen maar een twin bed wilden, en er geen standaardkamer meer vrij was. Wij zijn toen met bedden en matrassen moeten gaan sleuren (want hen een suite geven mocht niet). Jaja… Begrijpe wie begrijpen kan.

Geef een reactie

