Twee verzopen kiekens met de slappe lach

Standaard

Eindelijk wat tijd gevonden om een verslagje over het girlsweekend in Brugge te schrijven. Het was een leuk (verlengd) weekend. Brugge is een fijne stad en eigenlijk is het niet nodig om van de ene attractie naar het andere speciale gebouw te hossen. Heel de stad is een attractie. Veel schone kapotte deuren gezien! (Bekentenis tussendoor: ik ben een deurenfotograaf. Ik word wild van kapotte afbladderende deuren. Ieder zijn ding) Gewoon wat rondlopen door de straatjes was één van onze favoriete activiteiten tijdens ons verblijf.

Dat en Kristel de slappe lach bezorgen.

Vijf toppers -in willekeurige volgorde

  • De toren

366 traptreden naar boven (en natuurlijk ook weer naar beneden). De halletoren (oftwel de toren van het belfort van Brugge) moest wel een hoogtepunt worden. We wachtten met de beklimming tot net voor sluitingstijd. Dat scheelt enorm in gewring met mensen die naar boven willen terwijl jij naar beneden gaat.

We wachtten ook op een momentje met helder hemel want het uitzicht daarboven is echt knap.

Geniet zeker ook van de rustmomentjes die je tegenkomt op de klim. Je moet zelfs niet doen alsof de infobordjes interessant zijn terwijl je uitpuft. Ze zijn het echt.

  • De Republiek

Wij logeerden in het Boterhuis. Dat is vlakbij Cinema Lumière (een stadsbioscoop met kwaliteitsfilms) en vlakbij Café De Republiek. Zaterdag zat het er stampvol maar zondag was er wel plaats voor ons. Een toren fajitas gekeken, toffe bediening, leuke veggiekeuzes.

(over eten in Brugge binnenkort meer)

  • De infobordjes

Niet enkel in de halletoren staan er infobordjes. Ook gewoon op straat, in parken, aan gevels … Ik ben een weetjesfreak. Als iemand mij zegt dat het woord Minnewater niks met liefde te maken heeft, wil ik weten hoe het wel zit. –> “Minnen” zijn hier dus watergeesten ipv minnen – liefhebben.

  • De bootjes

Wie echt de toerist wil uithangen moet de bootjes in. Dat deden wij dus ook … Net voordat het begon te stortregenen. Geen paraplu bij de hand en geen optie om even te gaan schuilen. Resultaat: twee verzopen soepkiekens met de slappe lach.

en nummertje vijf: jullie tips. Echt veel aan gehad, merci!

PicMonkey Collage2 (Medium)

6 gedachtes over “Twee verzopen kiekens met de slappe lach

  1. ik ben ook zo’n weetjesfreak, daarom is die smartphone ook zo handig. Als ik me iets afvraag hoef ik enkel google te raadplegen… 😉
    Brugge is wel de mooiste, Gent vind ik de tofste stad.

    Mooie fotocollage, Kristien!

Geef een reactie

