Brugge voor mensen met honger

Standaard

Met een hoop tips van Bruggelingen op zak en het plan om weg te blijven van de restaurants op de Grote Markt kon er niks fout lopen. Of toch?

Het is in Brugge niet makkelijk om aan je trekken te komen op culinair gebied. Zaterdagmiddag hadden we een klein hongertje en leek een salade of een croque ons wel een goed idee. Op de site van het oude Sint-Janshospitaal vonden we “Lilaloe”, een brasserie met een gezellig terras en een aantrekkelijke kaart. Binnen zat geen volk. We installeerden ons in de zon, wachtten, zwaaiden naar de obers. Er werd ons twee keer gezegd nog even geduld te hebben en toen er uiteindelijk iemand onze bestelling kwam opnemen werden we met een “oei, ’t is om te eten. Dan gaat het lang duren hoor” buiten gebonjourd. Enfin we waren al buiten maar je begrijpt wat ik bedoel.

De stoofstraat door op zoek naar iets om te knabbelen kwamen we bij het terras van “Bistro Maurice”. Wederom binnen geen klanten, buiten vrije plekjes maar hier hoorden we “Ik ga binnen toch eens moeten vragen of jullie er nog bijkunnen”.

We hebben het antwoord niet afgewacht en ons uiteindelijk in de binnentuin van One geïnstalleerd waar we extreem lang moesten wachten op ons eten, ons aperitiefhapje arriveerde zelfs een uur later dan ons broodje en het bleken dan ook nog eens de verkeerde hapjes te zijn.

Lichtpuntjes:

  • De chocolatiers

Met chocolade maak je mij altijd blij en je hebt veel chocolade in Brugge. Chocolatier Dumon blijft mijn favoriet. De familiezaak op de Eiermarkt niet de gelijknamige winkel weetikveelwaarindestad. Uitgesteld genot is dubbel genot, mijn doosje pralines is nog niet leeg.

  • KookEet

Gastronomie aan democratische prijzen. Dat is het concept van het culinair festival. Van mij mochten de porties groter maar de meeste (sterren)chefs voorzien een vegetarisch alternatief.

  • Veggie frituur

Wegens tijdsgebrek en netnogfrietengegeten niet uitgeprobeerd maar 45 veggie frituursnacks. 45!

4 gedachtes over “Brugge voor mensen met honger

  1. Ai ai ai toch! Volgende keer als je naar Brugge gaat, mail me, dan krijg je mijn gsmnummer en als je dan een hongertje hebt, sms me en kan ik je exact zeggen waar je naar toe moet. En nu weten we dus ook waar niet naar toe.
    Kookeet sla ik altijd over omdat ik het eigenlijk te duur vind, dan ga ik liever echt op restaurant.
    Frituur Royal moet je de volgende keer zeker proberen, en doe ze dan mijn groeten want ik ken de uitbaatster 😉

  2. spijtig dat ze in zo’n mooie stad zo slecht omgaan met klanten.
    Dan hadden wij deze zomer een veel betere ervaring in Utrecht. Van die Hollanders kunnen ze blijkbaar nog wat leren in Brugge

  3. Menck

    En als je echt ten einde raad bent, is er nog altijd ’t Zandzakske op ’t Zand. En op een goeie boogscheut daarvan: ‘Bosrand’ in Sint-Michiels. Altijd raak.

Geef een reactie

