Alibi

Standaard

Als de politie mij ooit vraagt of ik weet waar ik mee bezig was op 30/10/2014 of op pakweg 3/7/2012 of 16/9/2013, ja ik weet dat.

Ik noteer nog steeds trouw in mijn “one line a day-boekje” mijn whereabouts. Samen met mijn blog wordt dat een belangrijk tijdsdocument als iemand ooit van plan zou zijn om mijn leven te verfilmen of er een boek over te schrijven. Stel dat ik ooit beroemd word ofzo … (hopelijk niet gerelateerd aan de reden waarom de politie naar mijn alibi informeert)

Vanmorgen op de trein kwam ik een ex-collega tegen. Vorig jaar rond deze periode waren we beiden singles met jobissues die wel eens samen een glas gingen drinken in Leuven om te zeuren over de mannen. Een jaar later zijn we allebei tevreden van onze job, pendelen we praktisch dagelijks tussen X en Leuven, hebben we een lief en zij zelfs twee tienerdochters zomaar gratis en voor niks.

En toen opende ik facebook op mijn werk -ik mag dat, dat is onderdeel van mijn job- en las ik dit:

10426875_438935492927952_2472003425329378386_n’t Is nog waar ook!

 

4 gedachtes over “Alibi

  1. Ja… Er kan veel gebeuren in een jaar tijd…
    Je moet maar eens kijken naar die jaaroverzichten op het einde van het jaar als er dan overlopen wordt wie er het afgelopen jaar gestorven is… Soms ook confronterend…

Geef een reactie

