Sint-Mette en/of Sinterklaas

Standaard

Het is dan wel Halloween, ik zit met Sinterklaas in mijn hoofd. De supermarkten staan al vol met chocolade sinten en pieten en als de pompoenen straks worden opgeruimd zal het pas echt duidelijk worden dat de sint er aankomt.

Mijn metekindje werd vorig jaar net na sinterklaas geboren -en ze is een heel jaar uitzonderlijk braaf geweest- dus mag ik mij beginnen verheugen op het eerste bezoek van Sinterklaas. Of wordt het Sint-Mette? Want die wordt in Mechelen ook gevierd … Op 11 november al. Ik zal mij eens moeten verdiepen in de Mechelse tradities. Zeker als ik hoor dat Sint-Maarten in sommige plaatsen samengaat met pannenkoeken eten.

Misschien is het (vooral later) wel leuk voor Marloes als Sint-Maarten een hoogdag wordt want een week na de dag van Sint-Nicolaas is mijn metekindje zelf het feestvarken van dienst. Of twee keer feest? Zal ze ook niet erg vinden.

Los van heel die bedenking hier. Iemand een idee wat een geschikt cadeau is voor een peutertje van één jaar? Ik heb al een lijstje van haar mama gekregen maar extra ideeën zijn welkom. Want is de meter niet net diegene die pakjes geeft met spullen die ze niet van mama krijgt?

3 gedachtes over “Sint-Mette en/of Sinterklaas

  1. Sint Maarten en pannenkoeken, die moet ik aan mijn zusje vertellen! Dat weet ze vast nog niet!

    Kadootjes: ik weet dat mijn dochter een loopauto kreeg voor haar eerste verjaardag. Dat vond ze echt geweldig. Maar dat is misschien wel erg over de top!
    Het is inmiddels 13 jaar geleden voor mij, dus heel veel ben ik alweer vergeten!

  2. Sarah

    die eerste puzzelboekjes (van die zachte) zijn geweldig, daar heeft E. kei lang mee rondgelopen en ze zijn nog educatief ook, want de dieren staan er in 🙂 Voor meisjes kan je ook volledig losgaan bij de “dit zijn mega schattige speldjes rayon”!

Geef een reactie

