Te kort aan chocolade

Standaard

Alles is beter met chocolade. Koekjes met chocolade, boterhammen met choco, chocomelk, ontbijtgranen met chocoladevlokken, chocomousse …

Maar… we zitten met een chocoladetekort. Niks nieuws. Maar het tekort is het grootste in 50 jaar en het wordt enkel maar erger.

Door een of andere schimmel en aanhoudende droogte slinkt de productie.  Heel wat cacaoboeren schakelen over naar andere gewassen. De vraag naar chocolade is te groot om bij te houden. De Chinezen hebben de chocolade ontdekt … (Maar het Westen is nog steeds de grootste afnemer dus ik kan het niet op de Chinezen steken.)

Een experiment met een nieuw soort bonen levert volgens een expert ‘zurige smerigheid’ op.

Ik weet niet goed wat ik nu precies moet doen. Ik zou minder chocolade kunnen eten. Of jullie zouden minder chocolade kunnen eten … Laten we voor optie twee gaan 🙂

Wat is jullie favoriete koekje of dessert zonder chocolade?

11 gedachtes over “Te kort aan chocolade

  1. Aan mij zal ’t ook niet liggen, want ik eet amper chocolade. Pralines vind ik niet lekker, en wat ik krijg van de Sint verdwijnt meestal in chocolademelk. Als er aardappelschaarste dreigt en de chips zijn op, da’s veel erger! 😉

Geef een reactie

