Praag 4 veggies

Standaard

Een van de dingen die ik mij nog heel goed kon herinneren van mijn reisje naar Praag in het zesde middelbaar was het ongelooflijk vieze eten. Vet en vlees waren toen de basisingrediënten van de Tsjechische keuken.

Ondertussen is Praag een stuk veggievriendelijker geworden. De voor de hand liggende optie -en ook absoluut een goed idee- is een van de vele internationale restaurants op te zoeken. Geen gebrek aan pizzeria’s of Aziatische eethuisjes maar ook in meer traditionele restaurants staan er nu vegetarische opties op de kaart. Zonder dat we er echt naar op zoek waren vonden we ook verschillende volledig veggie restaurants. (Jammer genoeg op momenten dat we geen honger hadden)

In ons hotel (Pentahotel) stond er standaard sojamelk klaar bij het ontbijtbuffet en ik heb er de beste veggieburger ooit gegeten. (Met zoete aardappelen en gegrilde groentjes)

Zelfs in de kantine op het werk van het liefje no problemo. Twee van de vier dagschotels waren vegetarisch en er staat altijd een saladebuffet met meer dan enkel rauwe groenten.

Aan taartjes geen gebrek. Een geweldig lunchadres: Het Green Stove Cafe vlakbij de burcht. (Plaats houden voor een dessert dus!)

Je hoeft je ook geen zorgen maken over de rekening. Ons (glutenvrij) romantisch driegangendiner bij Alriso inclusief wijn, aperitiefje en koffie achteraf kostte zo’n 60 euro voor twee personen.

Waar je wel voor moet uitkijken: hier en daar zijn er restaurants waar je nog mag roken. Dan heb ik direct gedaan met eten …

4 gedachtes over “Praag 4 veggies

  1. Ben er ook al één keer geweest, maar dat is al meer dan 15 jaar geleden. Herinner me wel nog de mooie heuvels rondom, de brug en de metro. En dat we toen naar een Libanees restaurant zijn gaan eten. Wat ik me ook nog herinner: dat de muziekgroep Hoover (voorloper van Hooverphonic) er toen optrad, want er hingen affiches van uit. Ik heb die oude foto’s nog ergens, getrokken met mijn analoge spiegelreflex…

  2. Praag … Ik ben er nog niet uit of ik daar ooit naartoe wil. Mijn opa zei altijd “Eerst Praag zien, dan pas sterven”. De mens leeft nog, maar in zijn toestand nu is het niet haalbaar om hem naar Praag te sturen. Ik vind dat wel een beetje jammer. Maar langs de andere kant zou een resi naar Praag tien jaar geleden betekend hebben: ‘voila, nu mag je doodgaan’. Pfff…
    Misschien dat ik wel eens ga, maar dan voor hem.

Geef een reactie

