Nutteloze weetjes over sociale media

Standaard

Deze week was ik nog eens in Gent. Een van mijn favoriete Vlaamse steden. Ik mocht naar een praktijkdag “Wat na Facebook?” van Mediaraven en ben weer met heel veel inspiratie naar huis gekomen.

Ik koppelde het nuttige aan het aangename en logeerde de avond voordien al bij vrienden. Het resultaat was een Carcassonne-avond XL met voor mij 4 nieuwe uitbreidingen (en 1 bekende).

Met jullie deel ik graag drie compleet nutteloze weetjes i.v.m. jongeren en sociale media.

  1. 33% van de jongeren maakt een nieuwe relatie binnen de week bekend via Facebook.
  2. De Twitteraccount van Justin Bieber wordt het meest gevolgd door de jeugd van tegenwoordig.
  3. Bijna 90% van de jongeren heeft een Facebookaccount. (89,9% om precies te zijn)

Voor de nuttige info raad ik de vormingen van Mediaraven aan, maar alvast de conclusie van de dag. Facebook is nog niet dood en begraven maar het kan geen kwaad al uit te kijken naar alternatieven.

4 gedachtes over “Nutteloze weetjes over sociale media

Geef een reactie

