Gedichtendag

Standaard

Vandaag is het gedichtendag. Dat wordt in Leuven o.a. gevierd met een boekhandel- en kroegentocht langs een tiental plekken waar dichters voorlezen uit eigen (en ander) werk en een wedstrijd ‘stapelgedichten maken’ in de bibliotheek.

Ik heb zelf eigenlijk weinig met gedichten. Nochtans hou ik van mooie teksten en kan ik ontroerd zijn door een mooie zin. En toch ken ik amper dichters, dichtbundels, poëzie.

Gelukkig er dan nog de Metro.

20150129_075146

Doorheen heel het krantje staan artikels gepubliceerd van 3 dichters. O.a. van Maud Vanhauwaert die gisteren nog de Herman De Coninckpublieksprijs won.

Soms gedrukt maar soms ook gewoon het gescande handschrift van de auteurs. Vind ik leuk!

Laat de poëzietips maar komen. Perfect pendelleesvoer!

Een gedachte over “Gedichtendag

Geef een reactie

