Veertig dagen zonder

Standaard

Vandaag begint de vasten. Je weet wel, die periode voor Pasen waarin christenen het een beetje kalm aan doen qua eten en drinken. (Uitgezonderd zon- en feestdagen)

Ik heb ook een ex-collega/vriendin overtuigd om deel te nemen aan een moderne versie van de vastenperiode: Dagen Zonder Vlees.

Om Evi te steunen in haar 40 Dagen Zonder Vlees gaan we alvast samen uit eten vanavond. Een goed begin voor haar vastenperiode maar toegegeven, niet zo’n opoffering voor mij.

Maar wat moet ik doen om haar en de vele andere deelnemers van DZV te steunen? Stemmen maar! Dan vast ik eens op een ander moment.

40 dagen zonder alcohol is niet echt een uitdaging voor mij (Zeker als het niet op zondag moet want ik drink praktisch enkel op zondag alcohol), 40 dagen zonder social media niet mogelijk omdat dat een onderdeel van mijn job is, 40 dagen zonder afstandsbediening geen probleem …

 

9 gedachtes over “Veertig dagen zonder

  1. Ik ga meedoen aan DZV, maar niet voor de volle 100%. Ik zal eerlijk gezegd blij zijn als totaal onwetende niet-vegetariër als 50% van de 40 dagen mij lukt. Daarnaast ga ik ook proberen 40 dagen te vasten op gebied van snoep, of eigenlijk alle dagen want met zondedagen werkt niet voor mij, dan wil ik de dag erna even hard verder snoepen. Alcohol wil ik (al langer) beperken tot 1 avond per week. En shoppen doe ik heel 2015 niet!!

  2. Hehe, mijn vriend en ik hebben elkaar zo ooit uitgedaagd: ik een maand niet snoepen; hij een maand vegetarisch eten. We hebben allebei de beide uitdagingen gedaan, kwestie van het onszelf makkelijker te maken om te koken en boodschappen te doen. De andere van de twee uitdagingen was ook niet moeilijk: hij snoept sowieso niet veel en ik at toen al graag vegetarisch.
    Ik stem dus voor suiker 🙂

  3. Mijn voornemen om ’40 dagen zonder vlees’ te combineren met ’40 dagen op mijn lijn letten’ (ik moet op de trouwdag van mijn zus in mei écht wel in dat geweldig kleedje passen!!) was bij nader inzien misschien toch wat overmoedig… Heb ons sùpergezellig veggie-avondje thuis afgesloten met een potje (weliswaar 100% vegetarische!) chocomousse… 🙂

  4. Ik heb een jaar niet geshopt (voor mezelf, de zonen groeiden toen nog terwijl je er op stond te kijken), en dat beviel me best. Nadien is het een beetje een gewoonte geworden: alleen wat echt nodig is. Niet snoepen, dat zou voor mij een uitdaging zijn… Benieuwd wat het wordt!

Geef een reactie

