Veertig dagen vanalles

Standaard

Het begin van de Vasten was voor heel wat mensen het begin van “Dagen Zonder Vlees”. Ook ik heb me aangemeld op de website en mijn vleesloze vakjes aangevinkt, maar als vegetariër is dat niet zo’n uitdaging. Ik vroeg dus aan jullie om mij een uitdaging aan de hand te doen.

Veertig dagen zonder chocolade, hoe durven jullie?! Ik vroeg een uitdaging, geen marteling 🙂

Ook in de media zijn er heel wat alternatieven voor DZV opgedoken. Dagen zonder Suiker, Dagen zonder Alcohol …

En ook Veertig dagen droger. Een campagne van Broederlijk Delen om ons waterverbruik in te perken.

Dat ga ik eens proberen si!

Wat ik nu al doe:
– De kraan dichtdraaien tijdens het inzepen (bespaart 16 liter per douchebeurt)
– Douchen met z’n tweeën (60 liter per douchebeurt)
– De wasmachine enkel laten draaien als ze vol is  (ongeveer 55 liter per uitgespaard wasmachine)
– veggie eten (100-150 liter per dag)

De komende weken krijg ik dus tips om nog minder water te gebruiken en die ga ik testen en met jullie delen.

4 gedachtes over “Veertig dagen vanalles

Geef een reactie

