The best of: reizen

Standaard

Op de blog van Sheelagh las ik een artikeltje over haar ‘reis-best of’. Het inspireerde mij om ook zo’n artikel te schrijven. Een zeer voorlopige best of, die misschien helemaal anders zou zijn als ik dit artikel op een ander moment zou schrijven. Ik voegde nog één categorie toe en nodig iedereen uit om zijn/haar reisverhalen boven te halen. Het prachtige lenteweer roept vakantieherinneringen bij mij op. (En goesting om op reis te vertrekken, dat ook)

De fijnste accommodatie
In Durbuy staat het meest sprookjesachtige hotel waar ik ooit gelogeerd heb. Ik vond het zo’n aanrader dat ik als huwelijkscadeau voor mijn beste vriendin een weekendje “Balade des gnomes” boekte. Ik verbleef in het Maankwartiertje, zij in het hutje in het bos.

Ook het vermelden waard: Natural Bungalows in Kampot. Ontbijt met de voeten in het zand, een vuurvliegjescruise en erg mooie kamers.

De verrassendste stad

Oia op het Griekse eiland Santorini. Ik zou er veel geld voor geven om daar eens wat langer te mogen blijven. Treft want vluchten naar dat eiland zijn heel duur 🙂 (Bij voorkeur op een rustig moment, al twijfel ik eraan of dat daar wel bestaat)

BPltr8gZ34Us6F_I-ruQMq_PfkwDbG_-a5zCgBezlYQ

De mooiste kustlijn
Er wordt in mijn hoofd gevochten. Bacalar in Mexico of de memorabele trip naar de westkaap van Noorwegen. In Mexico vind je natuurlijk de parelwitte stranden en de prachtig blauwe zee maar de Noorse kust is ook niet mis!


Het onverwachtse pareltje
We combineerden een citytrip Marrakech met een paar dagen Atlasgebergte. (Ouarzazate en omgeving) We hebben regen gehad, kou geleden maar ook heel erg mooie dingen gezien. Precies een filmdecor he? De streek wordt dan ook vaak gebruikt als filmset.  Ik wist niet wat ik moest verwachten van het Hollywood van Marokko maar het was de moeite.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

De gaafste dieren
Dolfijnen spotten in Norhtland (Nieuw-Zeeland) was pretty cool. Zelfs nog cooler dan ermee zwemmen want in het water kon je ze minder goed zien.

Eigenlijk krijgt de volledige fauna van Nieuw-Zeeland een pluim. Letterlijk want ik denk aan de vogels en in het bijzonder de kiwi’s die we ’s nachts zijn gaan spotten. De Noorse beren staat op twee. Hekkensluiter van de lijst: Noorse elanden. Wegens: niet gezien en nochtans hard gezocht.

PicMonkey Collageb

Het mooiste moment met de lokale bevolking
Khmernieuwjaar vieren met de wezen van SOID, de schooldirecteur en zijn gezin. Samen naar de tempel, rijst offeren, heiligenbeelden wassen, uitgelaten kinderen … En het is nu ook weer Khmernieuwjaar dus HAPPY NEW YEAR

PicMonkey CollageLaat je het mij in de comments weten als je ook een artikel geschreven hebt? Of laat je toppers meteen achter in de reacties. Ik heb nog verlof in juli en september …

 

2 gedachtes over “The best of: reizen

Geef een reactie

