Stroopwafel of roze koek, en andere dilemma’s

Standaard

Whoehoe, ik kreeg een Liebster Award van Judith. Dat is een award om meer aandacht voor kleine blogs te genereren en bloggers hun netwerk uit te laten breiden. Kennen jullie Judith nog niet? Judith schrijft over wat ze meemaakt in China. (Jaja, ik heb lezers die in China wonen – toch minstens eentje) Zeker eens gaan meelezen. Ze schrijft erg leuk en soms geloof je echt niet wat je leest. Advertenties voor verzonnen producten in de Chinese metro’s, I kid you not.

  1. Wanneer en waarom ben je begonnen met bloggen? Toen ik 3 maanden ging stagelopen in Nieuw-Zeeland, wilde ik graag mijn vrienden en familie op de hoogte houden van mijn doen en laten daar. Dat was in 2006.
  2. Wat vind je het leukst aan bloggen? Het schrijven zelf.
  3. Wat vind je minder leuk aan bloggen? Een inspiratieloos moment.
  4. Wat zijn je drie best gelezen artikelen? een artikel over de cruciale tweede date, eentje over jarig zijn en een zoektocht naar de oorsprong van de naam smurfentaart. De persoon die een sluitend antwoord kan geven op de vraag waarom smurfentaart smurfentaart heet zal ik eeuwig dankbaar zijn. Er zijn blijkbaar echt honderden mensen die met die vraag zitten.
  5. Heb je een doel met de blog, wil je het uitbreiden of verder ontwikkelen? Mijn doel: blijven schrijven. Ik hoef niet per se honderden lezers of sponsors of mensen die mij betalen om ecolodges in pakweg Tanzania te recenseren … Maar het mag natuurlijk wel!
  6. Welke drie landen (waar je nooit eerder bent geweest) zou je nog willen bezoeken? IJsland, een Afrikaans land met een prachtig natuurreservaat en Laos. 
  7. Wat is je aller vroegste jeugdherinnering? Ik denk dat dat het Jip & Jannekevoorleesmoment van juffrouw Mia moet zijn. Een fijne start van de dag in de eerste kleuterklas.
  8. Stroopwafel of roze koek? Moeilijke keuze. Ik weet namelijk echt niet wat roze koek is. Die cultuurkloof tussen België en Nederland toch! Stroopwafels vind ik in ieder geval niet zo lekker, ik ben meer een chocoladepersoon. Binnenkort in Utrecht zal ik eens roze koek proberen.
  9. Zou je liever op de begane grond of op de dertigste verdieping van een flatgebouw wonen? Op de dertigste verdieping op voorwaarde dat er een lift is. Hopelijk is er een mooi uitzicht?
  10. Amsterdam of Rotterdam? Ik ben in beide steden al geweest maar geen van beiden gaf mij een wauwgevoel. Ik kies voor Rotterdam, omdat ik daar nog maar enkele uurtjes was en de stad een tweede kans wil geven om mij te verrassen.
  11. Als je vanaf nu alleen nog maar muziek uit één decennium zou mogen luisteren, welk decennium zou je dan kiezen? Doe mij maar de muziek van de fifties dan. Enkel nog retro swingfeesten à la Radio Modern.

liebster-awardAwards uitdelen doe ik in een volgende post. Ik moet daar nog eens diep over nadenken. Wie graag enkele vraagjes krijgt van mij mag alvast een reactie achterlaten.

 

4 gedachtes over “Stroopwafel of roze koek, en andere dilemma’s

  1. Goed, deze Hollandse kent de roze koek uiteraard wel (zeker een aanrader, één van de dingen die ik mis in België), maar van een Smurfentaart had ik dan toch ook nooit gehoord… Weer wat geleerd op deze late donderdagavond! 😉

Geef een reactie

