Hoe lang is ‘lang’?

Standaard

Vanaf wanneer mag je spreken over een lange relatie? 16 maanden is nog niet lang zeker? Niet al de vreemde dingen van het lijstje dat ik op HLN.be las, staan ook op onze lijst maar ik heb toch al een aantal keren moeten gniffelen.

Samen douchen zonder happy ending. (1/9)
Tijds- en waterbesparing, absoluut. En die komen beiden in het gedrang door happy endings. Wij denken altijd aan het milieu 🙂

Elkaars spullen in de badkamer gebruiken. (1/9)
Ik denk dat wij dat niet doen, tenzij ze het hebben over de tube tandpasta die we delen. Of tenzij hij stiekem aan mijn douchegel zit.

Even bellen, van op 10 meter afstand (1/9)
Doen we niet. We wonen te klein denk ik 🙂 Ik heb wel al eens moeten bellen omdat ik hem kwijt was in de supermarkt.

Romantische conversaties =  boodschappenlijstjes (1/9)
Okay de meeste sms’jes die wij uitwisselen zijn eerder praktisch van aard. Maar als ik in Leuven slaap en hij in Mechelen, doen we wel lekker digitaal klef.

Snuffelen aan vuile kleren (1,5/9)
Hij heeft het eens geprobeerd maar ik denk niet dat hij het nog een tweede keer doet. Ik snuffel niet aan vuile T-shirts.

Naar het toilet gaan met de deur open (1,5/9)
Nooit op slot -er is ook geen sleutel-, maar open ook niet.

Koosnaampjes en geheime taal (2,5/9)
Ja, wij hebben koosnaampjes voor elkaar. Ja, wij gebruiken begrippen die niemand anders kan begrijpen. En neen, ik ga dat hier niet allemaal uitleggen.

Samen liegen over “een afspraak” (3,5/9)
Yep. We hebben elkaar al weleens als alibi gebruikt. Saaie receptie skippen en samen iets leuks doen. Sorry daarvoor …

Op de zetel slapen (4/9)
Een paar slapeloze uren heb ik al wel op onze zetel doorgebracht. Nadien ben ik toch maar weer in bed gekropen. Daar kon ik ook wakker liggen.

Maar I get the point. Na een tijdje worden er meer dingen ‘gewoon’. Niet meer iedere morgen een serenade aan het balkon. Ik vind dat niet eens zo erg. Gewoon is het nieuwe sexy en ik krijg morgenvroeg toch lekker een ‘grupello-ontbijt’. (Onze geheime taal)

7 gedachtes over “Hoe lang is ‘lang’?

  1. Dat niet samen slapen : de allereerste nacht dat mijn lief bij me bleef slapen, ben ik ’s nachts een matras van de logeerkamer gaan halen en heb ik die achter mijn bed gelegd. Toen ik mijn hoofd net wou neerleggen zei mijn lief (van wie ik dacht dat hij daar allemaal doorheen sliep) “zo voelt dat nu om in een tentje te slapen zie”. Waarna we allebei zijn beginnen lachen (en het lief is een bulderend lacher)
    Mijn kinderen spreken er nog schande over 🙂

  2. Onze koosnaampjes zijn heerlijk klef. Een eigen taal of eigen woorden hebben we niet, daarbuiten 🙂 Maar inderdaad na een tijd wordt alles ‘gewoon’. Ik vind het heerlijk, elke dag opnieuw, als het lief thuiskomt van zijn werk en we de vastpak kunnen doen.
    Oké, misschien hebben we toch één eigen woord 0:-)

Geef een reactie

