Zelf parfum maken

Standaard

Na mijn berichtje van maandag kwamen er wat vragen over de parfumworkshop. Hoe doet je dat parfum maken en hoe zorg je ervoor dat je brouwsel niet ongelooflijk stinkt?

Wij volgden een workshop bij Urban Oasis in het centrum van Den Haag.

Les 1: Parfum maken is niet moeilijk. Je mag er alleen niet te diep over nadenken. Gewoon ruiken en opschrijven wat je lekker vindt ruiken.
Les 2: Luister naar de workshopbegeleidster. Als zij zegt dat het waarschijnlijk gaat stinken, gaat het ook stinken.

We mochten eigenlijk veel minder zelf doen dan ik verwacht had. Ik zag mezelf al in de weer met geurloze olie, pipet en flesjes maar eigenlijk mocht alleen mijn neus het werk doen. Ik rook tientallen geurtjes en besliste of iets al dan niet in mijn flesje terecht kwam. Het meisje dat de workshop begeleidde, mengde de juiste hoeveelheden door elkaar.

Mijn parfum werd een zachte bloemengeur met een toets van granaatappel. Het stonk dus niet. Vind ik 🙂

Ik test het parfum in elk geval op het huwelijk binnenkort. Ben benieuwd naar de reacties.

 

Een gedachte over “Zelf parfum maken

Geef een reactie

