Napoleon

Standaard

Een van mijn meest gelezen artikels is nog steeds het schrijfseltje over waarom smurfentaart, smurfentaart heet.

Vanmorgen las ik dit artikel (dat eigenlijk helemaal niet over snoepgoed gaat) en vroeg ik mij ineens af waarom Napoleonbollen Napoleonbollen heten.

Zeer content, want dit keer vond ik wel een antwoord. Zeer eenvoudig zelfs op de officiële website van het snoepje. ’t Is een stom antwoord, maar het is een antwoord mensen!

Toen een bevriende chocolatier tijdens een borrel opschepte over zijn nieuwe praline, die hij de naam ‘Caesar’ gaf, riep Napoleonbolmaker Louis Janssen: ‘Dan noem ik mijn snoepje Napoleon’.

Jammer dat ik mij dit niet afvroeg middenin de reconstructie van de slag van Waterloo 200 jaar na datum. Had zoveel lezers naar mijn blog kunnen lokken 🙂

In ieder geval: niet zomaar doorslikken die Napoleonbollen. Ik ben er ooit eens bijna in gestikt.

 

Een gedachte over “Napoleon

Geef een reactie

