Een afkoeltip

Standaard

Tijdens een zeer leuke (maar erg hete) schoolreis naar Praag heb ik ontdekt dat de stad heel wat kerken heeft die de moeite waard zijn om te bezoeken.

Met deze hitte dus een afkoeltip voor jullie. Gratis en voor niks.

Vanmiddag is “De Zomer van Sint-Pieter” begonnen. Een hele zomer lang heerlijke lunchconcerten vol oude en nieuwe klassieke muziek. De concerten beginnen telkens om 12u15 en duren slechts 35 minuten. De perfecte middagpauze dus. (Of de ideale manier om kennis te maken met klassieke muziek als je twijfelt of dat wel iets voor jou is.)

Heel wat van die concerten gaan door in de Sint-Michielskerk (Naamsestraat, Leuven). Dat is niet alleen een mooie locatie, het is er ook nog eens zalig fris. Ik had gerust wat langer willen blijven (luisteren).

Vandaag op het programma. Een muzikale wereldreis. O-Celli voerde ons van Wenen, naar Brazilië en Argentinië. Ze brachten zowel bekende deuntjes (Die Fledermaus) als (voor mij) totaal onbekend werk. Allemaal even prachtig!

Langlang geleden volgde ik vioolles en ik blijf de cello een prachtig instrument vinden. Afgekoeld en met opgeladen batterijen aan deel twee van de werkdag begonnen.

collageZVSP (Small)

 

Geef een reactie

