Dresscode

Standaard

Nog twee dagen drukkend warm. Ik heb al wat gepuft dezer dagen (en ijsjes gegeten om af te koelen, dat ook). Geen airco op ’t werk (een oud gebouw waar je al half wegsmelt vanaf dat het buiten 25°C is), mijn bureau staat vlak naast een groot raam (het witte gordijntje houdt de zon niet echt tegen) … en ik ben al een winterkindje.

Maar ik mag niet zeuren over de dresscode. Een zomerkleedje, blote benen en sandalen. Allemaal perfect ok op ’t werk. Ook de mannelijke collega’s komen in korte broek en lopen hier op slippers rond.

Anderen hebben dan weer meer pech. Ik ken vrouwen die enkel op vrijdag hun nylonkousen mogen uitlaten en mannen die niet wegkomen met een hemd met korte mouwen en er zelfs niet aan moeten denken hun stropdas thuis te laten.

Ik hoop dat de kledingvoorschriften bij jullie op het werk ook soepel zijn? Mijn hersenen functioneren al een pak trager bij deze temperaturen, ik mag er niet aan denken wat een paar nylonkousen met mijn productiviteit zou doen.

Wat is jouw mening? Er ook van overtuigd dat zowel mannen als vrouwen in zomerse outfits fatsoenlijk voor de dag kunnen komen? Is dat pak met das-ding toch niet een beetje achterhaald? Tevreden dat jij elke morgen gewoon je uniform mag aantrekken, weer of geen weer? Ik hoor het graag.

10 gedachtes over “Dresscode

  1. Sarah

    Wij moeten bedekte schouders hebben. Mannen idd in pak met das. Voor mij hoeft dat niet hoor, een man met een mooie korte broek en hemd met korte mouwen is toch ook knap!

  2. Ik werk in een grootkeuken, en moet dus een uniform aan tijdens het werk. Geen probleem voor mij, ware het niet dat het van die synthetische polo’s zijn die niks van zweet opnemen, zucht. Tijdens die hittegolf was het dus even niet zo aangenaam werken.

    Qua ‘gewone’ kledij die we aandoen om van en naar het werk te gaan, moeten gewoon onze schouders bedekt zijn, en we mogen geen te korte rokjes enz. aandoen, is en blijft een christelijke instelling 🙂 mij allemaal goed!

  3. Tine Guéneau

    Ik ben eigen baas, dus ik doe wat ik wil, maar… toch opletten voor te veel bloot hoor!
    Maar ik kan me wel inbeelden dat mijn klanten het doodnormaal vinden dat ik in knielange rok en spaghettibandjes kom werken, zeker als de gevoelstemperatuur hier de 40° overschrijdt!

  4. Ik heb op het moment twee baantjes, in twee verschillende sectoren. Bij Baan 1 wordt wel verwacht dat men er fatsoenlijk gekleed bij loopt, maar een rok of korte mouwen is als het er maar degelijk uitziet geen probleem.
    Bij Baan 2 maakt het helemaal niet uit wat we dragen zolang we maar wel bovenkleding dragen (in bikini verschijnen zou niet gewaardeerd worden, gok ik), dus daar heb ik toch al het nodige bloot voorbij zien komen. Als ik heel eerlijk ben had hier toch best een bepaald minimum gegeven mogen worden, want minirokjes en teenslippertjes zijn hier toch niet altijd gepast of wenselijk in verband met veiligheid…

  5. Bij ons is geen dresscode, ze lopen hier regelmatig op blote voeten rond en vroeger (naar het schijnt) trokken de mannen al eens hun T-shirt uit. We zitten op een zolder, dus ook in de winter als de zon schijnt, warmt het hier op als in een serre. Ik ben een herfstkindje dus boven de 25 graden begin ik langzaam te smelten…

Geef een reactie

