Peutergebrabbel en smeerkaas

Standaard

Gisteren was het weer Marloesjesdag. Op woensdag gaat mijn metekindje niet naar de crèche en als ik dan een paar uurtjes recup overheb, spendeer ik die graag met mijn kleine spook.

Het wordt steeds leuker moet ik zeggen! (Zei ik vorige keer ook al zeker?)

Marloes is een superenthousiaste peuter, die nog enthousiaster wordt als ze ons ziet (en helemaal wild wordt als ze ook de katten spot). Ze roept van ‘jeeeej’ en gooit haar armpjes in de lucht. Ze weet wat de favoriete verstopplekjes van de poezen zijn, alleen verzwijgen we haar voorlopig dat de katten zich ook weleens durven verstoppen in de badkamerkast als ze peutergebrabbel horen. Ze zegt al ‘auto’, wijst naar haar oren als ze een ambulance hoort. Ze schattert van het lachen als haar speelgoed op de grond valt: ‘boempatat’. Ze zegt dank u als ze een boterham met kaas krijgt en smeert de smeerkaas vrolijk in … haar haar. *Oops*

En ze lijkt steeds meer op mij 🙂  Ze gaat graag op stap, wordt een echt kaasmonster,  houdt van boekjes, puzzels en heeft interesse in fotografie. Zolang ze maar op knopjes kan duwen is ze happy …

Zeer binnenkort op de planning: een uitstapje naar Planckendael. Grote katten zoeken enzo … Marloes zal haar oogjes uitkijken!

11326048_865107986858696_1852686238_n

 

Een gedachte over “Peutergebrabbel en smeerkaas

  1. Wat leuk! Mijn metekind(je) is intussen al 12, en ik vind het zó spijtig dat ik niet meer tijd met haar heb doorgebracht toen ze nog klein was… Geniet dus met volle teugen!

Geef een reactie

